מעבר לתוכן

מדריך לשילוב גיפים בפוטושופ


Hawks

הודעות מומלצות

שילוב גיפים באמצעות פוטושופ

שלום לכולם, במדריך נעבור על השלבים להכנת גיף חדש המורכב מכמה גיפים שונים.

המדריך מייועד בעיקר לכאלה שכבר שולטים חלקית בפוטושופ, במידה ותהיה היענות גבוהה למדריך שמסביר את הבסיס של התוכנה, בעתיד יפתח מדריך שעובר על כל מה שיש לתוכנה להציע.

ברשותכם נתחיל עם המדריך.

 

שלב ראשון - מציאת גיפים מתאימים

ניתן למצוא מגוון גיפים בהרבה מקורות באינטרנט, פחות רלוונטי למדריך.

לצורך הדגמה נשתמש בגיפים הבאים:

WvkHP43.gifcVYdBXG.gif

מאוד מומלץ להשתמש בגיפים עם רקע בלתי נראה, במקרים מסוימים אפשר גם להוסיף רקע לגיף, לגיף החדש שניצור במדריך, ניעזר גם ברקע הבא:

HFMgUBZ.jpg

 

שלב שני - הכנת הקרקע לשילוב הגיפים

כעת נעבור לתוכנה עצמה, נלחץ על File -> New וככה נפתח קובץ חדש בפוטושופ, לאחר שעשינו זאת, נלחץ על Layer -> New -> Layer, כעת המסך אמור להיראות כך.

439cf84bf4b8a2daa16a1f636b9128d3.png

למי שאין את האפשרות למטה, תלחצו על Window -> Timeline, כפי שניתן לראות, בצד ימין למטה יש Layers, ניתן להעלים כל Layer באמצעות לחיצה על כפתור דמוי עין ליד כל Layer, במקרה הזה נעלים את הLayer בשם "Background", הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים לעבוד על רקע בלתי נראה ולא לבן כמו בתמונה, לאחר העלמת הרקע הלבן, המסך אמור להיראות כך.0439488b85cda26d03eb1438a91e3af3.png

לאחר כל זה, נלחץ על Create Frame Animation בתחתית המסך, לאחר מכן תהיה אפשרות לראות כל פריים ממנו הגיף מורכב(בהמשך נסביר למה זה חשוב).

שלב שלישי - שילוב הגיפים

לאחר שהכנו את הקרקע, ניתן להתחיל לשלב את הגיפים, כיצד עושים זאת?

לוחצים על File -> Open ופותחים את הגיפים איתם נרצה לעבוד.

לאחר שפתחנו את כל הגיפים בחלונות נפרדים, נתחיל להעתיק אותם לקובץ הראשון שפתחנו, נעשה זאת באמצעות סימון כל הפריימים של הגיף אותו אנחנו רוצים להעתיק(לוחצים על הפריים הראשון, לאחר מכן לוחצים על הפריים האחרון כאשר לוחצים על המקש Shift, פונקציה זאת תאפשר לנו לבחור את כל הגיפים מהגיף הראשון שסימנו עד לגיף האחרון שלחצנו עליו עם שיפט).

*שימו לב, במידה וכמות הפריימים בכל הגיפים לא תהיה זהה, תיתקלו בבעיה שאחד מהגיפים יעלם לפרק זמן מסוים בגיף החדש ולכן מומלץ לבצע שינוים באחד מהגיפים ולהתאים אותו לשני, יש מגוון דרכים לעשות זאת: הורדה של חלק מהפריימים, שכפול של מספר גיפים, האצת פריימים מסוימים תוך כדי הוספה/החסרה של פריימים מסוימים, רעיון שקשה להעביר במדריך ולאורך זמן לומדים לעשות זאת ברמה יותר גבוהה - יכולת הנרכשת לאחר ניסוי וטעייה.

לאחר בחירת הפריימים, נלחץ על הכפתור הבא:

8f06c91dd25f4ed6b2a3121ba0d2e168.png

לאחר מכן יפתחו אפשרויות רבות, במקרה שלנו נלחץ על Copy Frames, לאחר שהעתקנו את הפריימים של הגיף(במקרה הזה העתקנו את הפריימים של מריו), נחזור לקובץ הראשון שבחרנו, נלחץ על הכפתור בתמונה(בקובץ הראשון שפתחנו ולא בגיפים) ואז נבחר את האפשרות של Paste Frames -> Paste Over Selection, נחזור על התהליך עם כל הגיפים שאנחנו מעוניינים לשלב.

כעת, יש מגוון אפשרויות שניתן להיעזר בהם, החשובה שבהן היא Free Transform, באמצעות אפשרות זו ניתן להזיז את הגיף ובנוסף גם לשחק עם גודלו, חשוב מאוד לסמן את כל הLayers של הגיף שאנחנו רוצים לשחק איתו, במידה ולא תעשו זאת, השינוים יקרו רק בחלק מהפריימים.

אפשרות שנייה שהיא מאוד חשובה לשילוב גיפים מופיעה בLayer -> Arrange, כאשר תעבירו את העכבר על Arrange  תראו מגוון אפשרויות, כמו העברת הגיף המסומן מאחורי גיפים אחרים ולהפך.

לאחר שהוספנו את הגיפים לקובץ הראשון שפתחנו, עלינו ללחוץ על File -> Export -> Save For Web(Legacy), לאחר מכן יפתח מסך אשר יראה את הגיף החדש רץ, מומלץ לא לגעת ברוב ההגדרות מכיוון שהן קשורות בעיקר לאיכות הגיף(עדיף להשתמש באתרים ייעודיים מאשר בפוטושופ, לפחות לדעתי), לאחר מכן נלחץ על Save ונשמור את הקובץ במחשב, לאחר כל התהליך הארוך הזה הגיף שלנו מוכן.

במקרה שלנו, אדון מריו בורח מדינוזאור בכביש ראשי.

kWsg1pP.gif

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מעולה!

הציעו לי כבר להתעסק בפוטושופ  (@Eytan)

אבל אני לא מבין בזה מספיק, אולי תוציא עוד אשכולות בנושא שאני אבין מה הדיבור? 😅

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

הצטרפות לשיח

באפשרותך לשלוח הודעה כעת ולהירשם מאוחר יותר. אם ברשותך חשבון, ניתן להתחבר עכשיו לשליחת הודעה דרך חשבונך.

אורח
הוספת תגובה

×   הדבקה כטקסט עשיר.   הדבקה כטקסט רגיל במקום

  מאושרים אך ורק 75 סמייקונים.

×   הקישור שלך מוצמד אוטומטית.   הצגה כקישור במקום

×   תוכן הקודם שלכם שוחזר.   ניקוי עורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    • אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.
×
×
  • יצירת חדש...