מעבר לתוכן

טורניר הדיבייט| הסבב השני


גילעד

מי לדעתך ניצח בקרב  

13 הצבעות

  1. 1. valt VS DarkGod

    • Valt (היסטוריה לא חשובה)
      1
    • DarkGod (היסטוריה חשובה לעם)
      12
  2. 2. eri VS jek123

    • eri (בעד לתת לבינה המלאכותית להתקדם)
      5
    • jek123 (נגד לתת לבינה המלאכותית להתקדם)
      5

This poll is closed to new votes

  • אנא התחבר או הירשם על מנת להצביע לסקר זה.
  • Poll closed on 12/13/23 at 22:00

הודעות מומלצות

  • אחראי הקהילה

לאחר סיום הסבב הראשון והאיכותי של טורניר הדיבייט, הגיע הזמן להמשיך אל הסבב השני.

4 המשתתפים אשר עברו לשלב הבא הם:

@DarkGod

@valt

@jek123

@eri

כדאי להתרענן בפרטי התחרות ובחוקים בקישור הבא: (לחיץ)

*מכיוון שהתקדמנו בטורניר, בסבב זה לכל שחקן יהיו 3 תגובות (תגובה אחת יותר מאשר בסבב הקודם)

 

להלן הקרבות, הנושאים והצדדים:

eri VS jek123 

הנושא:

האם כדאי לתת לבינות המלאכותיות להתקדם או שצריך לעצור את התהליך?

eri בעד, jek123 נגד

image.jpeg.8fed8815b930a30b140547bf574c3a74.jpeg

 

valt VS DarkGod

הנושא:

האם חשוב לאזרח לדעת את ההיסטוריה של המדינה שבה הוא חי?

DarkGod בעד, valt נגד

image.jpeg.5def68b8d2d5f0389a0c80aef8e745e8.jpeg

 

קבעו את מועד הקרב שלכם עם היריב, ושלחו לאחד מן השופטים הודעה עם המועד שהוחלט על מנת לתאם איתו את הקרב. (השופטים: @גילעד, @FreddieNF, @shukush202)

לצורך קיום כלל הקרבות ולצורך ההצבעות בסקרים יש לכם עד ה14/12

בהצלחה!

  • אהבתי 1
קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • גילעד נעל את אשכול
  • FreddieNF פתח מנעילה את אשכול

ברוכים הבאים לסבב השני, הקרב הראשון יהיה בין DarkGod לבין Valt.

מזכירים לשמור על כל החוקים, כמו כן- בניגוד לסבב הקודם. בקרב הזה תצטרכו לעשות 3 תגובות במקום שניים.

DarkGod יתחיל, בהצלחה!

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

הבנת ההיסטוריה של מדינתו חיונית עבור אזרחים מכיוון שהיא מספקת מראה חיונית שדרכה אנשים מבינים את ההווה ומעצבים את העתיד. ההיסטוריה מאירה את השורשים של נורמות חברתיות, מסורות תרבותיות ומבנים פוליטיים, ומציעה תובנות חשובות לגבי הזהות והערכים הקולקטיביים של האומה. על ידי לימוד העבר, אזרחים זוכים להערכה עמוקה יותר לקורבנות, למאבקים ולהישגים של הדורות הקודמים, ומטפחים תחושת גאווה ואחדות לאומית. יתרה מכך, ההיסטוריה משמשת כסיפור אזהרה, המאפשרת לאזרחים ללמוד מטעויות העבר ולקבל החלטות מושכלות בממשל, בקביעת מדיניות ובקידמה חברתית. היא מעודדת חשיבה ביקורתית, אמפתיה ופרספקטיבה רחבה יותר, המאפשרת לאנשים לעסוק באופן פעיל בעיצוב עתיד טוב ומושכל יותר עבור ארצם.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי עדיף שאזרח לא ידע את ההיסטוריה. אולי זה משהו אפל למשל עכשיו אנחנו חיים בעוני ופעם היינו עשיריםם ברמות. ואז בגלל שראש הממשלה עשה טעות עכשיו אנחנו עניים.או בגלל שקרוב שלנו עשה משהו כולם עניים. ולפעמים יש דברים שעדיף לשמור כסוד.וגם אולי יש דרך שהאזרח ידע אבל לא ידע מה שלא רוצים .כי למשל עכשיו אני מתחנן להתחיל חיים חדשים.ואני רוצה לשכוח מהמדינה הקודמת.אז עדיף לי שלא אדע.כי למשל עכשיו אני דמות סדרה וחוטפין אותי כי ורצים ממני מדיע על המדינה.אז למשל עדיף לדעת כמה שפחות ואו לא לדעת בכללל .

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות valt כתב:

לדעתי עדיף שאזרח לא ידע את ההיסטוריה. אולי זה משהו אפל למשל עכשיו אנחנו חיים בעוני ופעם היינו עשיריםם ברמות.

זו אחת הסיבות למה כן כדאי לדאת את ההיסטוריה, אם פעם היינו חיים בעושר ועכשיו אנחנו בעוני מין הסתם שכדאי שנדע את שרשרת האירועים שהובילה למצב הנוכחי.
ככה נוכל לפעול בהתאם ולהחזיר את המצב לקדמותו.
 

 

לפני 10 דקות valt כתב:

ואז בגלל שראש הממשלה עשה טעות עכשיו אנחנו עניים.או בגלל שקרוב שלנו עשה משהו כולם עניים.

שוב אתה נותן סיבות למה כן כדאי לדעת את ההיסטוריה. 
אם לא נדע מה הטעות כיצד נוכל לתקן?
 

 

לפני 10 דקות valt כתב:

ולפעמים יש דברים שעדיף לשמור כסוד.וגם אולי יש דרך שהאזרח ידע אבל לא ידע מה שלא רוצים .כי למשל עכשיו אני מתחנן להתחיל חיים חדשים.ואני רוצה לשכוח מהמדינה הקודמת.אז עדיף לי שלא אדע.

אני אלך איתך הכי קיצוני שאפשר. גרמניה הנאצית. 
זה סופר סופר חשוב שהדור החדש שם יידע בדיוק מה הדור הקודם עשה.
שהם ידעו יתביישו בזה בשם אבותיהם ולעולם לעולם לא יתנו לדבר כזה לקרות שוב.

לגבי הדוגמא שהבאת על דמות מסדרה לא הצלחתי להבין אשמח אם תפרט יותר.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

אוקי זה הפירוט.למשל עכשיו אני בובספוג.ובאטמן חוטף אותי.כי הוא רוצה לדעת על ביקני בוטם כדי שיוכל להתקיף .ומאיים שעם בובספוג לא יגלה.אז יפגע בחילזון שלו.עכשיו בובספוג לא יודע כלום על העיר שהוא גר.אז הוא יכול לחרבש מידע לא אמיתי למשל.נקדת התורפה זה בוטנים בטעם תותים.כי הוא לא יודע כלום על העיר.אז ליריב שלו גם לא יהיה ידע.או בקיצור.אם אין לי ידע.אז אי אפשר לעזור לאלה שמנסים להתקיף.ולמשל אני מנסה לעשות חיים חדשים ולברוח מהמדינה ולא בא לי להיזכר בה.אז עם לא אדע כלום על המדינה לא אצטרך להיזכר בחיים הקודמים שלי.ולפעמים יש דברים שעם תדע יהרסו לך את חיים שלך

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות valt כתב:

אוקי זה הפירוט.למשל עכשיו אני בובספוג.ובאטמן חוטף אותי.כי הוא רוצה לדעת על ביקני בוטם כדי שיוכל להתקיף .ומאיים שעם בובספוג לא יגלה.אז יפגע בחילזון שלו.עכשיו בובספוג לא יודע כלום על העיר שהוא גר.אז הוא יכול לחרבש מידע לא אמיתי למשל.נקדת התורפה זה בוטנים בטעם תותים.כי הוא לא יודע כלום על העיר.אז ליריב שלו גם לא יהיה ידע.או בקיצור.אם אין לי ידע.אז אי אפשר לעזור לאלה שמנסים להתקיף.ולמשל אני מנסה לעשות חיים חדשים ולברוח מהמדינה ולא בא לי להיזכר בה.אז עם לא אדע כלום על המדינה לא אצטרך להיזכר בחיים הקודמים שלי.ולפעמים יש דברים שעם תדע יהרסו לך את חיים שלך

הדוגמא שהבאת שגוייה מהיסוד שלה פשוט, אם אתה הולך על הפן הריגולי למה שלמדינת אויב יהיה אכפת מההיסטוריה שלך?
נקח את ישראל-איראן כדוגמא, מה אתה חושב שהם ישאלו מרגל שתפסו מי היה הראש הממשלה הראשון, או כמה באיזה שנה נוסדה הכנסת?
או שישאלו אותו כמה פצצות אטום יש לישראל ***כרגע*** ? ההנחה שלך שישאלו במצב ריגול על העבר של המדינה לא נכונה לא הגיונית ופשוט לא רלוונטית.
אם בריגול עסקינן המידע היחיד שחשוב לאויב יהיה מידע עדכני ולא היסטוריה.
עד כאן לא הצלחת להביא אפילו טענה אחת הגיונית למה אזרח לא אמור לדעת את ההיסטוריה של מדינתו.
והסיבה היא מאוד פשוטה.
כל אזרח צריך לדעת את ההיסטוריה של מדינתו.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

למשל עכשיו אבל מחבל(חס ושלום)בא אליך.אבל הוא גר בישראל כי הוא מבין עיברית.אז תשאל מי זכה בארוויזיון או משהו.הוא טכנית גר במדינה אבל עוזר לחמס.מחבל לא יודע כי הוא רק מתגורר בישראל אבל הוא שייך לחמאס.הוא לא ידע מה התשובה.וגם.לפעמים יש דברים מביכים או אפלים שעשית.ואתה מנסה לשכח מהם.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • FreddieNF נעל את אשכול
  • גילעד פתח מנעילה את אשכול
  • אחראי הקהילה

ממשיכים אל הקרב השני, eri VS jek123

נא לשמור על כל חוקי הטורניר, נזכיר שוב שבסבב הנוכחי לכל צד יהיו 3 תגובות.

eri יתחיל, בהצלחה לשני הצדדים.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

הנושא שלנו לדיבייט הזה הוא בינה מלאכותית. הבינה המלאכותית היא נושא חם שלוקח את הטכנולוגיה לשלב חדש- הוצאת האדם מהמערכת.

האם זה דבר טוב? האם זה דבר רע? דעתי היא שהבינה המלאכותית היא דבר טוב מאוד, ועדיין רחוקה מלמלא את הפוטנציאל שלה.

התקדמות בתחום הבינה המלאכותית היא התקדמות ביעילות האנושית, כי הבינה המלאכותית, בסופו של דבר, היא כלי. הבינה המלאכותית היא כלי שנועד לעשות את העבודה הקשה של איסוף נתונים וארגון שלהם, תחום שרוב האנשים צריכים צריכים ללמוד הרבה זמן ולעבוד מאוד קשה כדי להביא אותו לרמה מספקת. למה לבזבז כל כך הרבה זמן, כשאפשר לגמור את זה בחצי שעה עם כמה שאלות לAI?

 

הפרעה בלמידה. כמו שכולם יודעים, במערכת החינוך כתיבת עבודות ומאמרים היא בסיסית ומוטמעת במערכת. הבינה המלאכותית יכולה לעשות את העבודה בשביל התלמיד, והתלמיד לא ילמד!

זה טיפשי נורא. אל תאשימו את הטכנולוגיה בחוסר היכולת שלכם להסתגל אליה... למידת הכלים העתידיים לכתיבת עבודה היא חשובה, בדיוק כמו מחשבון במתמטיקה. וכדי לוודא שהתלמיד יודע את החומר, לא מספיק לעשות לו בחינה קצרה בעל פה?

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים אם הדעה שלך.

אסור לתת לבינה מלאכותית להתפתח משני סיבות

1. אפוקליפסה (כמה סרטי אפוקליפסה ראית שלא קשורים לבינה מלאכותית? חוץ מסרטי זומבים, כמובן.)

2. יעילות הבינה המלאכותית כבר עכשיו התקדמה יותר מדי. בשלב הזה היא תתחיל לקחת את המקום של כל מיני עובדים. (עוזרת בית, סבל, וכל מיני  עבודות.)

אתייחס רגע למה שכתבת בנוגע ללמידה. כל מי שהשתמש בקיצורי דרך בסופו של דבר הולך להתחרט על זה. גם אם יש לך ממוצע בגרות 200 זה לא יעזור אם לא תדע חשבון פשוט... אתה שואל אם לא מספיק לעשות בחינות קצרות בעל פה? אולי. זה לא אומר שצריך לרמות בשאר המשימות...

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

1. אפוקליפסה? אתה אידיוט? משב ברמה הזאת הוא אפשרות, אבל בגלל שכולם מודעים לאפשרות תמיד יהיה גיבוי, בדיוק כמו שאי אפשר להשמיד את המדינה אם מקור חשמל יחיד ייפול.

2. הבינה המלאכותית לוקחת את המקום של עובדים בהרבה תחומים, אבל זה רק אומר שהם צריכים לעשות משהו אחר. אני מסכים שזה לא טוב בדור הנוכחי, אבל זה גם אומר שבעתיד נקודת ההתחלה של אנשים, תנאי המחייה הבסיסיים, יהיו ברמה גבוהה בהרבה. האם אתה עצוב שהכיור החליף את שואבי המים, או המכונות את מעתיקי הספרים, הנפחים וכו'?

אני לא מבין איפה אתה רואה בשימוש בבינה מלאכותית רמאות. תוכן הלימוד עצמו צריך להשתנות- כתיבת עבודות אינה אפקטיבית ללמידה. אני אישית מוצא את כתיבת העבודות קשה ומפרכת, וכדי לכתוב עבודה מה שצריך לעשות זה הפקת נתונים ממקורות וסידור שלהם מחדש. מה שלומדים דרך כתיבת עבודות זה לא את נושא העבודה, אלא "איך לכתוב עבודה".

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

1. גיבוי זה לא דבר רציני דמיין בן אדם שהמציא בינה מלאכותית שאחראית על האינטרנט ואומר "אם הם יתקפו אותנו אני אלחץ על הכפתור שישמיד אותם." ואז הם תוקפים מפילים את האינטרנט וזזה שהוא לוחץ על הכפתור לא עוזר לו! (כי האות לא מגיע אליהם כי אין אינטרנ9). דוגמה אחרת. כשיוצרים את הבינה כותבים בהגדרות שלה (אני לא יודע מה יש לבינות מלאכותיות) להגן על האנושות. ואז הבינה שולחת אותם לחלל כי בני האדם מזיקים לעצמם. גיבוי לא יעשה את העבודה

2. כבר עכשיו יש בעיות הבטלה. זה שהבינה המלאכותית תצמצם את העבודות שאנשים עם מגבלויות יכולים לעבוד. אולי בעתיד זה יעזור אבל בשביל העתיד הזה 10 מיליון איש ימותו

3.כמו שאמרתי זה לא שהבינה המלאכותית עוזרת זה ששיטת הלימוד מפריעה... גם אם העניין הוא לא למצוא את החומר אלא לכתוב כל מה שהתלמיד יעשה זה יכתוב לבינה במלאכותית שתי פקודות ו'העתק' 'הדפק'

 

ללא על קשר בן אדם אחד לא אחראי יכול לגרום לנזק אדיר באמצעות הבינה המלאכותית (השתמש בבינה המלאכותית כדי לפרוץ לרשת החשמל. יעביר את כל החשמל לבית שלו. ישרוף את הבית שלו ויבזבז את החשמל של כל ירושלים...

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

יש גבול למה שבינה מלאכותית יכולה לעשות. בינה מלאכותית היא לא אלוהים, והיא לא חכמה יותר מהאדם.

הבינה המלאכותית מתוכנתת לעשות את מה שבני אדם עושים במהירות ויעילות גבוהות, והייתרון היחיד של הבינה המלאכותית על אדם הוא כמות הידע שהבינה המלאכותית מסוגלת לעבד במהירות. גם אם תיווצר קריסה בגלל בינה מלאכותית או שמישהו ינצל את הבינה המלאכותית למטרה רעה, תמיד תהיה מערכת בינה מלאכותית אחרת שתפקח שזה לא יקרה- מה שאדם אחד יכול לעשות גם אדם אחר יכול לעשות, מה שמכונה יכולה לעשות מכונה אחרת יכולה לעשות.

זו מלחמת מידע, בדיוק כמו שבעבר טכנולוגיה כמו רובים, מטוסים וטילים הייתה בתחרות פיתוח מתמדת. זו לא בעיה של בינה מלאכותית- זו בעיה אנושית...

בנוסף, אני לא מאמין שאנשים הם טיפשים מספיק לעבור את נקודת האל חזור. בעיות האבטלה וחוסר התעסוקה, יחד עם בעיות אוכלוסין ובעיות כלכליות אחרות, הן תוצאה בלתי נמנעת של המונופול הכלכלי של החברות הגדולות. העולם יתדרדר ויתדרדר, אם לא בגלל פיתוח בינה מלאכותית אז בגלל המצאה אחרת שתנוצל באותה הצורה. האם עדיף לדעתך להשמיד את כל אותה הטכנולוגיה שעושה את החיים של הרבה אנשים טובים וקלים יותר, בגלל המיעוט שסובל מהסדר החברתי?

הבינה המלאכותית עשויה להיות הדבר היחיד שייתן פתרונות לשאלות הגדולות של האנושות, כי רק לבינה המלאכותית יש יכולת לארגן כמויות עצומות של מידע בצורה שהיא רציונלית ונקייה מאינטרסים. אני מאמין שבינה מלאכותית עשויה להיות סיכוי אחרון לעולם טוב יותר, אז למה לזרוק את הסיכוי לפח?

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

בינה מלאכותית כרגע יכולה להכיל את כל המידע שקיים. אולי היא לא אלוקים אבל היא יותר חכמה מאיינשטיין. אני אתן דוגמאות אחרות הסרט וולי (הסרט של הרובוט האחרון בכדור הארץ) הוא דוגמא מעולה. בני האדם סומכים על הרובוטים ברמה כל כך גדולה שבלעדיהם הם חסרי-כל . 

אמרת שבכל מקרה יהיה הבטלה. ובכל זאת צריך להתנגד. זה שאתה תמות בסו לא אומר שצירך להתאבד עכשיו!

בינה מלאכותית מספיק מפותחת עכשיו אין סיבה להמשיך

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי הקהילה

הקרב נגמר! תודה לשני הצדדים על קרב מרתק 🙂

מוזמנים להצביע בסקר שבראש האשכול ולהשפיע על זהות העולים לגמר.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • גילעד נעל וגם נעל את האשכול
אורח
נושא זה נעול לתגובות חדשות.
  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    • אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.
  • פעילות אחרונה

    1. 0

      דירוג תלבושות|| met gala 2024

    2. 4

      3 הבתים היפים בעולם! (לדעתי)

    3. 0

      ההגרלה השבועית 05/05-11/05

    4. 7

      מצטיין החודש - אפריל.

  • סטטוסים אחרונים

  • הישגים אחרונים

    • BENSA3523 זכה בתג
      חבר מתמיד
    • Kira זכה בתג
      סופר מתחיל
    • השועלהלבן עלה לדרגה
      מאמן מוביל
    • Kira עלה לדרגה
      אלוף מחוז קאנטו
    • Kira זכה בתג
      פוסט ראשון
×
×
  • יצירת חדש...