מעבר לתוכן

ניסיון ההשתלטות של ערב הסעודית על הכדורגל העולמי


Doom man

הודעות מומלצות

* שחזרתי את האשכול מהפורום הישן

 

הממשלה הסעודית התחילה להשקיע המון כסף בכדורגל הסעודי, כחלק מהחזון שלהם לכיוון 2030 - שיפור המצב הכלכלי במדינה, שינוי ושיפור התרבות במדינה, הספורט וכו'. כחלק מהמטרות בתחום הספורט, רצו שמועות שהסעודים רוצים להגיש הצעה לאירוח המונדיאל ב2030. עם זאת, השמועות הגיעו לסופן כאשר הסעודים הודיעו שלא יתחרו על אירוח מונדיאל 2030.

לאחרונה, אנו רואים מעבר של המון שחקנים לערב הסעודית, כאשר ביניהם יש שומת גדולים כמו: כריסטיאנו רונאלדו, כרים בנזמה, ניימאר וכו'.

 

מה המניע של השחקנים למעבר לערב הסעודית?

אחת מההשלכות המשמעותיות של המעבר הזה היא ויתור על היוקרה של הכדורגל האירופי. הקבוצות בליגה הסעודית לא יכולות להשתתף בליגת האלופות - המפעל החשוב ביותר לכל קבוצה באירופה. למרות זאת, ראינו הקיץ שחקנים רבים שבוחרים במעבר לליגה הסעודית - כאשר המניע העיקר שלהם הוא הכסף. לסעודים יש משאבים אסטרונומיים להציע לשחקנים. לרוב, הסעודים מציעים לשחקנים שכר שהוא גדול לפחות פי 2 מהשכר שלהם בקבוצתם הרגילה. לדוגמה, בערב הסעודית, כריסטיאנו רונאלדו מרוויח כ200 מיליון יורו בשנה, בנוסף להטבות מיוחדות שהוא מקבל כחלק מהחוזה שלו איתם.

למרות הכסף הגדול, ראינו גם שחקנים שדחו את ההצעות קיבלו מסעודיה, כמו קיליאן אמבפה, שקיבל הצעה על סך של 700 מיליון יורו לשנה!

 

האם נראה בעתיד קבוצות סעודיות משתתפות במפעלים האירופיים?

לאחרונה, לאור המעברים הרבים של שחקנים לקבוצות הסעודיות, רצו שמועות שאופ"א שוקלת לאפשר לקבוצות הסעודיות להשתתף במפעלים האירופיים. נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, שם סוף לשמועות האלו כשאמר: "הקבוצות הסעודיות לעולם לא יקחו חלק בליגת האלופות או בכל מפעל אירופי אחר."

לדעתי, החלטה נכונה של צ'פרין. מעבר לעובדה שערב הסעודית לא נמצאת באירופה, במידה והקבוצות הסעודיות יוכלו להשתתף במפעלים האירופיים, לשחקנים לא תהיה דילמה ומרביתם יבצעו את המעבר לסעודיה. כרגע, לערב הסעודית יש הרבה יותר משאבים מכל קבוצה בעולם, וברגע שיאפשרו לקבוצות הסעודיות להשתתף במפעלים האירופיים, לשחקנים לא תהיה דילמה.

 

מהו טווח הגילאים של העוברים לסעודיה?

בהתחלה, השחקנים שעברו לערב הסעודית היו מעל לגיל 30, קרובים מאוד לסיום הקריירה שלהם, נשאר להם מעט מאוד לתרום לכדורגל האירופי. לאחר מכן, ראינו שחקנים שעוברים בפריים שלהם לערב הסעודית, ובנוסף גם שחקנים צעירים שהקריירה שלהם עוד לפניהם. לדוגמה, רובן נבס בן ה26, בשיאו בקריירה, עבר מוולבס לאל הילאל, למרות שלפי הדיווחים היה עניין בו מברצלונה. בנוסף, גברי וייגה בן ה21, עבר מסלטה ויגו לאל אהלי, למרות שהיה נמצא בפנקסים של כל המועדונים הבכירים באירופה, ואפילו כמעט השלים מעבר לאלופת איטליה, נאפולי.

 

האם זה ימשיך להשפיע על הכדורגל?

המשאבים של הסעודים לא יגמרו, הם לא יפסיקו להציע לשחקנים לעבור, ושחקנים לא יפסיקו להגיע. לדעתי, אנחנו נראה עוד הרבה שחקנים שיבחרו בכסף הגדול ויוותרו על הכדורגל האירופי, שחקנים מבוגרים, שחקנים שהם בשיאם, וגם שחקנים צעירים שיש להם עתיד מזהיר לפניהם.

 

תודה על הקריאה, אשמח לשמוע את דעתכם בנושא 🙂 

Saudi Pro League (SPL) | LinkedIn

 

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

זה ימשיך בצורה מסויימת תמיד, אבל אני חושב שבשלב כלשהו המועדונים באירופה יעלו את השכר בשביל להשאיר אצלהם לפחות חלק מהכוכבים

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

הצטרפות לשיח

באפשרותך לשלוח הודעה כעת ולהירשם מאוחר יותר. אם ברשותך חשבון, ניתן להתחבר עכשיו לשליחת הודעה דרך חשבונך.

אורח
הוספת תגובה

×   הדבקה כטקסט עשיר.   הדבקה כטקסט רגיל במקום

  מאושרים אך ורק 75 סמייקונים.

×   הקישור שלך מוצמד אוטומטית.   הצגה כקישור במקום

×   תוכן הקודם שלכם שוחזר.   ניקוי עורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    • אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.
  • פעילות אחרונה

    1. 0

      2 גרסאות לשיר אדיר אחד

    2. 1

      מהו הסרט האחרון שראיתם

    3. 229

      חידון פסח- 2024

  • סטטוסים אחרונים

  • הישגים אחרונים

    • Miki עלה לדרגה
      מאמן מוביל
    • valt עלה לדרגה
      מנהיג מכון
    • 123QWEASD זכה בתג
      שבוע ראשון
    • Miki זכה בתג
      סופר מתחיל
    • Miki עלה לדרגה
      מאמן מתקדם
×
×
  • יצירת חדש...