מעבר לתוכן

הבעיה שלי עם ריאליטי מוזיקה


הודעות מומלצות

אשכול #2 במחאה

האם לכם אין בעיה עם ריאליטי מוזיקה? אז אתם אנשים מיוחדים. סתם סתם, אבל כולנו יודעים שיש בעיה בריאליטי מוזיקה. כמובן שכמו בכל דבר יש בעיה, אבל הבעיה פה היא תכלס בעיה שכולנו מכירים, רואים, שומעים, מפנטזים על הבעיה לעיתים..? אתם יודעים איך קוראים לבעיה הכי גדולה שנוצרה עקב ריאליטי נכון? (כאילו חוץ מזה שבישראל כל התוכניות ריאלטי הפופולריות הן טיפלה.. לא חכמות במיוחד). אז כן, הבעיה הכי גדולה בתוכניות ריאליטי היא שהן יוצאות על ליגת האלופות אהההה פליטי ריאליטי.
 

אבל לפני שנבין רגע מה זה פליט ריאליטי, בואו נעבור זריז על מה זה ריאליטי

אז בעצם תוכנית ריאליטי היא "תוכנית מציאות", שלא כמו סדרות כגון: משחקי הכס, משחקי הדיונון, איך פגשתי את אמא, לסדרות האלו אין תסריט כתוב. מה זה אומר? שאנחנו רואים את נירו לוי מאלתר באח הגדול, או את משה פרץ מדבר על התספורת שלו, או את אהרוני מחטט באף באמצע העונה (תיקחו בעירבון מוגבל מה שכתוב בדוגמאות). 

 

עכשיו אם אתם תוהים לעצמכם מה זה פליט ריאליטי?

פליט ריאליטי הוא תכלס אדם שהתפרסם בתוכנית ריאליטי, נגיד טום באום, אם אתם לא מזהים אותו הנה תמונה:

spacer.png

אז הוא בעצם הפך להיות שחקן ושדרן בערוץ הילדים, עקב השתתפות במירוץ למיליון עונה 4. עכשיו האם היה לו כל הכשרה או ניסיון או שהוא הפסיד משהו כאשר הוא הפך להיות "מפורסם ילדים" (נראה לי שזו דרך הגיונית לקרוא לזה?), התשובה כמובן היא לא. כלומר הוא לא הפסיד כלום. הסיבה הפשוטה היא כי הוא פליט ריאליטי. אולי אחרי שהוא הפסיק להיות אטרקטיבי לציבור (כמו רובם) אולי טיפה, אבל בכללי, הוא לא באמת ויתר על כלום.

 

אז מה בעצם הבעיה הגדולה בפליטי מוזיקה?

לדעתי הבעיה העיקרית בפליטי ריאליטי זה שהם קיבלו הכל על מגש של כסף, עכשיו אתם בטח אומרים לעצמכם "אין סיכוי". אבל תכלס בואו נשים שנייה ראפ בצד, כי זה באמת תחום מיוחד. קחו רגע את מאסטר שף, כמה אנשים אתם מכירים ממאסטר שף? (חוץ מהמנחים כמובן) כמה מסעדות אתם מכירים מיוצאי מאסטר שף? אין הרבה אם בכלל. למה בעצם? כי אם מישהו יפתח מסעדה, גם אם הוא זכה במאסטר שף, הסיכוי שלו להיות שף מפורסם בעתיד מאוד מאוד נמוך. עכשיו זה נובע בעיקר בגלל שהוא צריך לנהל מסעדה, תפריט, טבחים ועוד המון דברים. לעומך זאת לפליט ריאליטי מסדרת מוזיקה יבוא איזה סוכן שיעשה לו את כל העבודה, אם הפליט מצליח יופי לו. אם לא, לא נורא, בסוף הסוכן הפסיד בעיקר. כאילו אתה רק מגיע עם תלבושת ב15 שח ובום מלכת השושנים.

 

מעבר לזה אתם יודעים כמה שחקנים יש שהתחילו בריאליטי ותכלס גם דוגמנות? לי בירן, שירי מימון, נועה קירל, רוני דלומי, דיי בטוח שגם אנה זק (אם כי היא התחילנ בטיקטוק אבל על אותו קונספט). כאילו אני יכול לדמיין כמה שקנים שלמדו משחק יש שפשוט לא מקבלים תפקידים כי איזה פליט ריאליטי ניסה את מזלו. לדעתי זה ממש מעצבן, ואני לא אומר שזה ככה בכל העולם כי עובדתית אחד השחקנים הכי מצליחים כיום התחיל כמתאבק, אבל בארץ אין יותר מדי דרכים לשחק, אז יוצא מצב שמלא אנשים הופכים להיות שחקני תאטרון, ושלא נדבר על עד כמה לא מפותח תחום התאטרון בארץ. 

 

מה הבעיה בזה?

תכלס, זה גורם לנו להיות שאננים. תחשבו לעצמכם מה יותר קל: ללמוד מילדות משחק, להתמקצע בכתיבה ולנסות את מזלך בין מאות אנשי מקצוע? או לשיר במקחלת, ללכת לאח הגדול ולהציג את הכישורים שלך? זה פשוט מרגיש שיש היום בתעשייה יותר פליטי ריאליטי מתכלס אנשי מקצוע שהקדישו את החיים שלהם בשביל מה שהם אוהבים. 

 

עכשיו בשביל משחק קטן של סוף הפורום- תכתבו לי דמויות שלא קשורות לראפ, התפרסם ב10  שנים האחרונות והוא לא אנה זק (אם כי טיק טוק זה גם לא מציאה) או סטטיק ובן אל שהתחיל את הקריירה המוזיקלית שלו מחוץ לריאליטי.

נערך בתאריך - על-ידי Eytan
קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

הצטרפות לשיח

באפשרותך לשלוח הודעה כעת ולהירשם מאוחר יותר. אם ברשותך חשבון, ניתן להתחבר עכשיו לשליחת הודעה דרך חשבונך.

אורח
הוספת תגובה

×   הדבקה כטקסט עשיר.   הדבקה כטקסט רגיל במקום

  מאושרים אך ורק 75 סמייקונים.

×   הקישור שלך מוצמד אוטומטית.   הצגה כקישור במקום

×   תוכן הקודם שלכם שוחזר.   ניקוי עורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    • אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.
×
×
  • יצירת חדש...