מעבר לתוכן

מדריך עדכני IV & EV


גילעד

הודעות מומלצות

  • אחראי הקהילה

קרדיט לפותח האשכול המקורי- Yonatan.

בשנים האחרונות הליגה עברה חידושים, בהתאם לזאת פתחתי מדריך מותאם לשינויים כדי להקל עליכם בהבנת נושאים אלה. 

IV - ראשי תיבות של Individual Values(ערכים אישיים)

 

כולנו רוצים להשקיע בפוקימונים חזקים, כאלה שיעזרו לנו לנצח בקרבות. כשנשיג פוקימון, השאלה הראשונה שתעלה לנו לראש היא - האם הוא מספיק טוב ושווה השקעה?
אחת הדרכים החשובות לחיפוש התשובה תהיה לבדוק את הפוטנציאל שלו, הערכים האישיים והבלתי ניתנים לשינוי איתם נולד, המנבאים בוודאות עד כמה גבוה יוכל להגיע בנתונים השונים, מה שנקרא לו ב2 אותיות - IV. 

בהתקפות, בהגנות, במהירות ובחיים - כל פוקימון מוגבל להגיע לעוצמה מסוימת. הIV מראה כמה קרוב יגיע הפוקימון למקסימום האפשרי שלו בנתון אחד, על ידי מספרים הנעים בין 0 ל31.

לדוגמה, לכדתי קאטרפי עם 0 IV בהגנה. זאת אומרת שאם אאמן אותו לרמה 100, הקאטרפי שלי יגיע להגנה הכי נמוכה שאפשרית לו, יחסית למצב בו נלכד. 
לאחר שעתיים מתסכלות לכדתי קאטרפי נוסף עם 31 IV בהגנה! זה אומר שאזכה בליגה? כנראה שלא >< ועדיין שמחתי, בגלל שיגיע ברמה 100 להגנה הכי גבוהה שאפשרית לו, יחסית למצב בו נלכד.

כיצד אדע את הIV של הפוקימון? אכנס ל"רכוש שלי" - "כרטיסי שישייה" - ושם מתחת לפוקימון הרצוי אלחץ על "נתונים נוספים".

fd245d958b01cb7aa7d7d56da68ab79b.png

 

כפי שרואים בתמונה, מתחת ל"IV" מופיעים הערכים האישיים של המגה מטאגרוס שלי.

רגע, בעצם עכשיו אצטרך לחפש פוקימון עם 31 IV בהכל?? לא ממש. כדאי למצוא אחד עם ממוצע של 18-20+ בסטאטים החשובים, וקודם כל חשוב אף יותר שיהיה במצב טוב ומתאים.

לרוב תוכלו לגלות בדף המידע של פוקימון את הסטאט המשמעותי ביותר בשבילו, פשוט לפי הגבוה מביניהם. לדוגמה הסטאט הגבוה של מגה גארצ'ומפ הוא התקפה, לכן כדאי שיהיה עם IV התקפה כמה שיותר גבוה, מומלץ 22-24+. לגבי הסטאטים האחרים, יש לברר בהתאם למתקפות הפוקימון, הסוגים והיריבים שתרצו להביס מה עדיף לו.

בהמשך לדוגמתנו, הסטאט השני הכי גבוה של מגה גארצ'ומפ הוא התקפה מיוחדת, אך היא אינה מועילה לו כלל. חזרו לדף המידע שלו, ותראו שכל המתקפות פיזיות(מתקפה פיזית משתמשת רק בכוח ההתקפה של הפוקימון, ולא בהתקפה המיוחדת) חוץ מDragon Pulse, וגם היא חסרת תועלת במקרה זה.
מסקנה, אפשרי לאמן מגה גארצ'ומפ עם 0 
IV בהתקפה המיוחדת, מדובר בסטאט מיותר.

על מנת לבחור את הפוקימון האידיאלי, התייעצו עם שחקנים בליגה לגבי מצבים מתאימים וסטאטים חשובים, כך תוכלו לנצל את המידע הנתון פה לגבי IV ובכלל בצורה טובה יותר. 
 

 

EV - ראשי תיבות של Effort Values(ערכי מאמץ)

 

מה הכוונה? אלו ערכים שכל פוקימון יכול לקבל, בתנאי ש"יתאמץ" במקומות הנכונים. במילים אחרות, כשתאמנו אותו מספיק מול פוקימונים מסוימים בטבע - הוא יקבל תוספת גדולה של כוח.

כמה בדיוק?
 4 נקודות EV = תוספת 1 בכוח, ניתן לאמן פוקימון עד ל255 נקודות EV לסטאט נתון = עליה של 63 כוח בכל אחד מהסטאטים הקיימים - התקפה, הגנה, התקפה מיוחדת, הגנה מיוחדת, מהירות וחיים. סך הכל 378 תוספת לכוח הכללי!(הסבר חישוב למי שרוצה: כאמור 4 נקודות EV שוות ל1 כוח. 255 לחלק ל4 = 63.75, 4 נכנס 63 פעמים שלמות ב255 עד 252 + 0.75 מ4 = 3 נקודות הEV האחרונות שבין 252 ל255, והרי צריך 4 בכדי לקבל את עליית הכוח האחרונה... במקרה שלנו פעם רביעית גלידה, לכן טכנית רק 252 מהנקודות באמת מועילות והשאר ליופי).

EV מפוקימון יושג על ידי הריגתו, אך לא רק הפוקימון שהרג יהנה...
אם פוקימונים נוספים נלחמו קודם בקרב נגד הפוקימון שמת(גם מבלי לתקוף אותו)
 ונשארו בחייםהם ישתתפו בחגיגה ויעלה הEV שלהם באותה כמות.

את נקודות הEV עצמן ירכוש הפוקימון בסיום הקרב, אך תוצאות האימון ועליית הכוח יתרחשו בעליית רמה. ככל שהרמה גבוהה יותר, יצטרך הפוקימון יותר Exp(נקודות ניסיון) כדי לעלות לבאה, ומשום כך תספיקו לעשות קרבות רבים מאשר ברמות נמוכות = נקודות EV נוספות באותה הרמה = עלייה משמעותית מהרגיל בכוח. כך או כך בסוף הגבול עומד על 255, משמע שאם תשיגו את מירב הנקודות ברמה אחת בלבד או מעט כל פעם בהרבה רמות תגיעו לאותה תוצאה בדיוק.

איך לדעת איזה סוג EV וכמה ממנו מביא הפוקימון שנגדי בטבע? בזמן הקרב לחצו עליו ותפתח לכם חלונית מידע כמו בתמונה הבאה

37f183c82bbb5b663d8b5065d6368038.png

כפי שניתן לראות בנתונים של גראפלוקט, לחימה מולו תביא לפוקימון שלכם 2 נקודות EV התקפה מתוך 255 שתצטרכו להשלים... סיימתם את הקרב? יופי, נשארו עוד 253 נקודות לסיום. 
למזלכם לא באמת תצטרכו לספור, תמיד תוכלו להכנס ל"נתונים נוספים", שם ביקרתם בחלק הIV.

a8751178adcac28b2fdfd70bc307a93d.png
 

חזרנו למגה מטאגרוס צדיקנו שקיבל 227 מתוך 255 נקודות EV בהגנה, כשיגיע ל255 מתוך 255 אדע כמובן שסיים אימון הגנה. נשארה רק ההגנה לסיום אימון מלא, שאר הנתונים כבר מוקסמו.

אז איפה לאמן? המקומות המומלצים לאימון EV שלם הם סינו מים - EV מהירות, סינו מערת לבה - EV התקפה הגנה וחיים(גם הגנה מיוחדת נגד רמות 5-40), קאנטו בית הרוחות- EV התקפה מיוחדת והגנה מיוחדת. תוכלו למצוא בהם אגדיים טובים ושימושיים. למי שמעדיף לאמן במחוז אחד, אפשר להשאר בקאנטו ולהלחם שם במערה - EV הגנה חיים ומהירות, בבית הרוחות - EV התקפה מיוחדת והגנה מיוחדת, ובבית הלחימה - EV התקפה(והגנה מיוחדת מהטימונצ'אן). קיימות אפשרויות רבות אחרות לאימון, זכרו שבכל איזור תוכלו לבדוק איזה EV נותנים הפוקימונים בו. 

באיזו רמה להתחיל? מתי שתרצו אין באמת הבדל(יש שמועות שעדיף מ30-35, זו טעות). עם זאת, מרמה 95-96 ובמיוחד ב99 הילחמו מול פוקימונים ברמות נמוכות כמה שיותר(ב99 מול 5-10) בכדי להספיק אימון מלא, שחלילה לא תעלו את הפוקישוש שלכם לרמה 100 מבלי לסיים EV, הוא ישאר חלש וקטן... זה לא ישמח אותו.

אחרי שינוי מצב צריך לאמן שוב EV? לא, זו שמועה שגויה נוספת. ברגע שהושלם אימון EV אפשר להלחם איפה שמתחשק, אפילו בשמיים במחוז ארץ עוץ. 

 

קראתם והבנתם הכל? כל הכבוד, וגם אם לא אין סיבה לדאגה! למען ההתקדמות בליגה וגם בחיים תמיד טוב לשאול שאלות ולנסות להבין, אז על כל ספק או דבר לא ברור תרגישו חופשי לשתף בתגובות או בליגה 🙂  בהצלחה 

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

הצטרפות לשיח

באפשרותך לשלוח הודעה כעת ולהירשם מאוחר יותר. אם ברשותך חשבון, ניתן להתחבר עכשיו לשליחת הודעה דרך חשבונך.

אורח
הוספת תגובה

×   הדבקה כטקסט עשיר.   הדבקה כטקסט רגיל במקום

  מאושרים אך ורק 75 סמייקונים.

×   הקישור שלך מוצמד אוטומטית.   הצגה כקישור במקום

×   תוכן הקודם שלכם שוחזר.   ניקוי עורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    • אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.
  • פעילות אחרונה

    1. 1

      פריט חדש

    2. 4

      לשלם לבעלים כמות מסויימת של זהב כדי לבקש ממנו שיצור לך דמות

    3. 1

      לשפר את הפרסים של עליית רמה

    4. 5

      איוונט חבר מביא חבר

  • סטטוסים אחרונים

  • הישגים אחרונים

    • Miki עלה לדרגה
      מאמן מוביל
    • valt עלה לדרגה
      מנהיג מכון
    • 123QWEASD זכה בתג
      שבוע ראשון
    • Miki זכה בתג
      סופר מתחיל
    • Miki עלה לדרגה
      מאמן מתקדם
×
×
  • יצירת חדש...