מעבר לתוכן

סיפור | השפעה מרחוק


Lightning hammer

הודעות מומלצות

תחנת הדלק 'מיסיסיפי' שניצבה על כביש 66 הישן, שחיבר בין שיקגו ללוס אנג'לס – הייתה תמיד עמוסה בלקוחות. אנשים רבים תמהו על הצלחתה של תחנת הדלק הישנה שלא נהנתה מיתרונות גיאוגרפיים מיותרים, אלא שהסיבה האמיתית הייתה – דלפק הקפה של תחנת הדלק 'מיסיסיפי' שאותה ניהל במשך שנים רבות סטיב ברוק. הוא התפרסם באמריקה כבעל יכולות של 'קריאה בקפה' שעל פיה נהג לנבא ללקוחותיו את העומד להתרחש. אנשים רבים הטילו ספק בדברים, אבל לקוחות אחרים האמינו לאיש ועצותיו וסיפרו כיצד חזה את הבלתי צפוי.
באחד הימים נכנס בראיין, עובר אורח ששמע אף הוא על יכולותיו של סטיב בעל בית הקפה, וביקש ממנו לספר לו על העתיד. סטיב הביט לתוך הכוס ואמר: "תהיה לך תקלה ברכב במהלך היום, אבל אתה תופתע עד כמה היא תיפתר במהירות…" בראיין גיחך לעצמו – לקח את כוס הקפה והמשיך בנסיעה. אלא שלאחר קילומטרים ספורים הוא גילה שהגלגל הימני של הרכב התפנצ'ר בעיצומה של הנסיעה. בעוד שבראיין חושב מה עליו לעשות, עצר לצדו בחור צעיר שרכב על אופנוע והציע את עזרתו בהחלפת הגלגל. "במחיר מצחיק של עשרים דולר, אוכל לתקן לך את הפנצ'ר", אמר האופנוען ובראיין הסכים בלית ברירה. להפתעתו תחזיתו של סטיב התממשה, אלא שככל שבראיין בירר על תחזיותיו, אנשים רבים סיפרו על הפנצ'ר המסתורי שקורה לכל אחד מהם לאחר שעצרו בתחנת הדלק 'מיסיסיפי' ועל האופנוען הנחמד שהציע עזרה לאחר מכן.
בראיין החליט לבדוק את העניין לעומק, הוא חזר למקום לאחר מספר חודשים התיישב בזווית בית הקפה ועקב אחרי המתרחש בתחנת הדלק. הוא גילה בחור צעיר שיצא מדלת צדדית מאחורי דלפק הקפה, תוך כדי שהוא מעיף מבטים לכל עבר, ומצמיד מכשיר חד לאחד מצמיגי המכונית. בראיין התקרב לדלפק ושמע כיצד סטיב אומר ללקוח ש"תהיה לו תקלה בהמשך היום, אבל היא תיפתר במהירות" – הנוסח המוכר שכפי הנראה חזר על עצמו בכל פעם מחדש, רק עם לקוח אחר. בראיין המשיך לעקוב אחרי המתרחש וכאשר בעל הרכב יצא מתחנת הדלק, הוא מיהר לנסוע אחריו למרות שדי תיאר לעצמו את ההמשך. דקה לאחר מכן, יצא הצעיר על אופנועו אחרי המכונית של בראיין והתסריט המוכר חזר על עצמו מחדש. האיש הודה נרגשות לצעיר והבטיח שיהפוך ללקוח קבוע של בית הקפה ובעליו 'מגיד העתידות' בעל היכולת הנבואית.
התעלומה נפתרה, אבל עדיין לא הבין בראיין את המומנטום. מדוע מתאמץ סטיב כל כך להחזיק פועל שפוגע במכוניות הלקוחות? האם שווה לו להחזיק פועל רק בשביל מספר מועט של תיקונים שעליהם הוא מקבל עשרים דולר? ההיגיון הכלכלי לא הסתדר לו והוא החליט להמשיך ולרחרח בדלפק בית הקפה, עד שיבין את המזימה שעומדת מאחורי בית הקפה שבתחנת הדלק. ככל שבראיין הסתובב עוד ועוד בבית הקפה, הוא שמע את סטיב מחלק עצות למכביר. עצה אחת שהעניק סטיב ללקוח שהיה נראה כאיש עסקים אמיד עוררה את תשומת ליבו והוא החליט לעקוב אחרי הלקוח. "היום תגיע לידך הזדמנות עסקית גדולה, אל תסרב לקבל אותה!" שמע בראיין את סטיב אומר לאיש העסקים. בראיין נסע אחרי האיש, עד שהגיע למסעדה גדולה בהמשך הדרך – שם נפגש האיש עם שני אנשי עסקים נוספים.
בראיין הזמין שולחן לידם והיטה אוזן למתרחש. הם החלו לדון בהזדמנויות נדל"ן שונות עד שלפתע אמר אחד מהם: "אמנם באנו לדבר איתך על שורת המחסנים שרצית לקנות, אבל ממש ברגעים האחרונים צצה עסקה חדשה ואטרקטיבית. נבנה כעת באזור מרכז מסחרי גדול שעתיד להפוך לקניון שתוכל להרוויח עליו מאות אלפי דולרים". האיש הוציא מתיקו מפות, פרס אותן על השולחן ועניין את היושב מולו בעסקה הגדולה.
ברגע אחד הבין בראיין את התמונה המלאה: סטיב ברוק, בעל בית הקפה שבתחנת הדלק – עובד עם אנשי עסקים שעושים את כספם בצורה לא כשרה והם אלו שנותנים לו מידע על הלקוחות שיגיעו לבית הקפה שלו. כפי שהוא 'ניבא' לאיש העסקים על ההזדמנות שתגיע לפתחו כדי לגרום לו להיכנס לעסקה, כך שמטרת רכישת האמון הראשונית מצדו של סטיב לא הייתה עבור הרווח מתיקון הפנצ'רים, אלא צבירת לקוחות עתידיים והשפעה על בעלי עסקים וחברות מבלי שהם ישימו לב להשפעה העקיפה שמובילה אותם לעסקה כושלת…

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

כמה תיקונים אח שלי יקר בלב תעשה שורות

כי כשרואים את זה ככה זה מייאש מאוד אז תקפוץ שורה כל איזה 2 משפטים

2 תעלה את גודל האותיות לכזה או ל 18 אני אוהב 20 
3. תעשה צבע לפעמים או שתוסיף תמונות אני ממש עצלן בקטע הזה אבל לדוגמא 228b03283a97d206672b7f7f24fcc190.jpg

בתחנת הדלק

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות השועלהלבן כתב:

כמה תיקונים אח שלי יקר בלב תעשה שורות

כי כשרואים את זה ככה זה מייאש מאוד אז תקפוץ שורה כל איזה 2 משפטים

2 תעלה את גודל האותיות לכזה או ל 18 אני אוהב 20 
3. תעשה צבע לפעמים או שתוסיף תמונות אני ממש עצלן בקטע הזה אבל לדוגמא 228b03283a97d206672b7f7f24fcc190.jpg

בתחנת הדלק

א. דבר ראשון אני בדרך כלל עושה שורות פשוט הפעם לא היה לי כוח...

ב. זה על 18...

ג. לא נראה לי חשוב...

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

1. כן אני יודע התפלאתי עליך
2. יצאתי מטומטם עזוב
3. באמת לא כזה חשוב אבל נמאס לי שרק אומרים לי את זה אז @פרון בוא תגיד לו שיעשה תמונות

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

יש אשכולות שצריך לעשות בהן תמונות.
האשכול הזה הוא סיפור וזה לא רלוונטי לעשות בו תמונות.
כמו כן, אני לא פעיל הרבה ואני לא יכול לבקר בכל האשכולות
כי גם לי יש חיים.

סיפור ממש יפה!
שפה יפה, ניקוד ושימוש במילות הוספה במקומות המתאימים,
ישר כוח!
 

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי מאוד את הסיפור כיף לראות ולקרוא את כל הסיפורים שאתה עושה פה בפורום

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

הצטרפות לשיח

באפשרותך לשלוח הודעה כעת ולהירשם מאוחר יותר. אם ברשותך חשבון, ניתן להתחבר עכשיו לשליחת הודעה דרך חשבונך.

אורח
הוספת תגובה

×   הדבקה כטקסט עשיר.   הדבקה כטקסט רגיל במקום

  מאושרים אך ורק 75 סמייקונים.

×   הקישור שלך מוצמד אוטומטית.   הצגה כקישור במקום

×   תוכן הקודם שלכם שוחזר.   ניקוי עורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    • אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.
  • פעילות אחרונה

    1. 0

      סופרנובות-דירוג

    2. 9

      5 חיות שעדיין קיימות והייתי רוצה שיכחדו.

    3. 2

      תחרות אשכולות| התעוררות.

  • סטטוסים אחרונים

  • הישגים אחרונים

    • Utimate זכה בתג
      הנושא הראשון
    • begemot זכה בתג
      פוסט ראשון
    • yuuki זכה בתג
      חבר מתמיד
    • Eliel זכה בתג
      חבר מתמיד
    • השועלהלבן זכה בתג
      חודש ראשון
×
×
  • יצירת חדש...