מעבר לתוכן

Olympus

משתמשים
  • הודעות

    1664
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

  • ימים כמוביל

    2

הודעות שנשלחו על-ידי Olympus

  1. אם בחודש ינואר 2024 עשיתי 20,000 קרבות וזכיתי במקום הראשון, למה שאעשה 25,000 קרבות בחודש שאחריו ולא אקבל את התואר? אם התואר ניתן לשחקן שעשה הכי הרבה קרבות, למה התואר נגזל ממנו במידה וזה בחודש שלפני? אם משתמש אחר באמת ירצה לקבל את התואר במקומי מחובתו לעשות יותר קרבות ממני, ולא מחובתי לעשות פחות קרבות ממנו.

    • שווה 1
  2. האשכול נחמד, אבל במקרה של שיר כמו זה תמיד נחמד לגעת קצת בהיסטוריה שלו, שבמקרה הזה היא די מעניינת.

    השיר מדבר על הנח"ל המקורי - זה שפעל מעט שונה מהחטיבה של היום. בזמנו הנח"ל הורכב מבני קיבוצים ומושבים, שכל חייהם עבדו במשק יחד עם חברי הקיבוץ/המושב בו גרו וגיוס לצבא יצר בעיה - מצד אחד לא יהיה מי שיעזור במשק, אבל מצד שני בני המשקים לא תורמים למדינה כמו שהם רוצים. ככה הוקם פיקוד הנח"ל ב1948 שבמסגרתו התגייסו בני משקים לצה"ל במטרה לתרום למאמץ הצבאי, אך כחלק מהשירות שלהם עבדו במשקים ביישובים בהם גרו או ביישובים שהיו צריכים עזרה במקומות אחרים במדינה. על זה השיר מדבר - על החיבור של הנח"ל גם לחקלאות וגם לצבא, הרי החקלאי באמת פיקח ואת הידע שצבר בשדה הוא הנחיל בצבא - בדיוק כמו שהשיר אומר 😋

  3. אם ההר לא יבוא אל מוחמד כנראה שמוחמד צריך לפתוח אשכול שמסביר על ההר...

     

     

     

    1. למה צריך לתת קרדיט?

    כדי לענות על השאלה הזו נלך קצת אחורה בזמן, לאזור המאה ה-18. בתקופה זו חי אדם בשם ג'ון לוק שהיה פילוסוף בריטי. ג'ון לוק היה האחד שטבע את המושג "זכויות טבעיות" - זכויות שיש לכל אדם מיום היוולדו ולחברה אין כלל זכות לפגוע בהן מהיום שבו האדם נהיה אחד בין שווים בחברה.

     

    1א. סוגי זכויות

    אפשר להבחין בין 3 סוגים שונים של זכויות אדם - 

    טבעיות, פוליטיות וחברתיות. 

    שלוש הקטגוריות האלה כוללות בתוכן מספר גדול (ולפעמים המספר יגדל או יקטן, תלוי במקום בו תבדקו) של זכויות, אך באשכול הספציפי הזה נסתכל על הקטגוריה 'זכויות טבעיות'.

     

    1ב. הזכות לקניין

    ציטוט

     

    זכות הקניין היא זכותו של אדם להשתמש בנכס או למנוע מאנשים אחרים לעשות שימוש בנכס פיזי או רוחני או לפגוע בו.

    (מתוך ויקיפדיה)

     

    מה הכוונה? כבר בתנ"ך ישנו איסור על גניבה ואף החזרת רכוש גנוב לבעליו החוקיים, כלומר, מאז ומתמיד היה האדם יצור שלקח בבעלותו חפצים והיה רכושני כלפיהם ובנוסף, הבין שגניבת רכוש של אדם היא מעשה פסול.

    הזכות לקניין טובעת בדיוק את זה - לכל אדם הזכות הטבעית להחזיק בבעלותו רכוש, ומעבר לכך זכותו של האדם לשמור על רכושו בלי שאחרים יקחו או יפגעו ברכוש הזה.

     

    1ג. קניין רוחני

    ציטוט

     

    קניין רוחני הוא מונח משפטי כללי לזכויות בטובין ובמשאבים שאינם מוחשיים, שנוצרו על ידי בני אדם. 

    (מתוך ויקיפדיה)

     

    בקצרה - כמו שלאדם הזכות לשמור על חפציו המוחשיים בבעלותו, כך גם זכותו לשמור על הרעיונות שלו תחת שמו. אם חבר יבוא ויספר לי על לחן לשיר שהוא חשב עליו ואני אשתמש בלחן הזה בשיר שאני כותב בלי האישור שלו - פגעתי בזכותו לקניין רוחני, הרי הלחן היה פרי דמיונו שלו.

     

     

    2. אז לַמה ניתן קרדיט?

    בגלל שהיום כל המידע מובא אלינו על מגש של כסף דרך האינטרנט, אפשר לצאת מנקודת הנחה מאוד פשוטה שלא נכיר כמעט אף פעם את האדם ממנו ניקח את המידע, למשל - ברגעים אלה שאני כותב את האשכול, אין לי מושג מי האדם שכתב את הערך בויקיפדיה על 'זכויות טבעיות', על 'הזכות לקניין' וגם לא על 'קניין רוחני'. אז מה הפתרון? איך אני נותן קרדיט לאדם שאני לא מכיר?

     

    3. קרדיט

    ציטוט

     

    קרדיט (מאנגלית: Credit; בעברית - מִזְכֶּה) ליוצר הוא ציון שמו בעת אזכור של מידע, רעיון או ניסוח שיצר, על מנת לייחס את היצירה ליוצר ולא למי שמאזכר אותה.

    (מתוך ויקיפדיה)

     

    ישנן דרכים רבות לתת קרדיט ולאזכר את האדם ממנו הגיע הרעיון המקורי, למשל, מי מכם שראה את אחד הסרטים של הארי פוטר יודע שבכל אחד מהם מאוזכרת ג'יי קיי רולינג - כותבת הספרים, שעליהם מתבססים כל הסרטים. אבל פה בפורום אף אחד (בנתיים) לא מביים סרטים על הליגה ובאשכולות שנפתחים הדרך היא דומה אבל הרבה יותר פשוטה - ציון המקום ממנו לקחתי את המידע תוך הוספה של קישור לאתר ממנו נלקח המידע (דוגמה נמצאת בסוף האשכול 🙂 )

     

     

    אוסיף פה פסקה שלגמרי ניתנת לעריכה של חבר צוות - בעבר שלי בפורום וגם בתקופתי בתור מנהל פורום זכור לי שלקיחת מידע מאתרים אחרים ללא נתינת הקרדיט הראוי (כלומר - גניבה 😬) הובילה למספר דברים - צנזור האשכול, נעילתו ומספר מסויים של נקודות אזהרה לפותח. 

    אדגיש שאני לא בצוות הפורום כבר בערך 4-6 שנים לדעתי וגם הפעילות שלי בפורום מאוד ירודה ובגלל זה רשמתי שלחבר צוות שכן יודע מה הענישה הנכונה את האישור שלי לערוך את הפסקה הזו.

     

    לסיכום - תנו קרדיט למי שמגיע לו כי כנראה שבאמת מגיע לו, לגנוב זה לא מגניב 

     

    קרדיט - ויקיפדיה - https://he.m.wikipedia.org/wiki/עמוד_ראשי

    (כרגע מהטלפון אז זה קישור כללי לאתר, בסופש אערוך את האשכול קצת והקרדיט

    יהיה ספציפי לכל ערך שהשתמשתי בו)

     

     

     

    • אהבתי 1
  4. לפני 12 שעות Hawks כתב:

    נגד, הרעיון המרכזי של האיוונט היא קבלת ביצי דרקון באמצעות השלמת משימות(איוונט של ליג פאס) ולכן הוספה של אפשרות למצוא ביצי דרקון בטבע מורידה מהייחודות של הרעיון.

    בנוסף לכך, יש דרכים להפוך את האיוונט לקל יותר תוך כדי שמירה על הרעיון המרכזי או התוואי הנוכחי ללא הוספת האפשרות שהצגת.

    כשאני ואופיר סיערנו מוחות וחשבנו על איוונט חדש להציע העיקרון המנחה שהסתכלנו עליו היה להביא שינוי אמיתי למשחק ולקונספט של איוונטים בליגה ככלל ולהראות לשחקנים וגם להנהלה שאיוונט לא חייב להתמקד בשחקן שיעשה הכי הרבה קרבות או בשחקן שישיג הכי הרבה חפצים כי הוא עשה הכי הרבה קרבות; ככה הגענו לרעיון של השלמת משימות בתור מכניקת איוונט. הורדה של הפקטור של "הכי הרבה קרבות בזמן האיוונט" מתקיים משמעותית בזמן האיוונט הנוכחי, אבל אין ברירה - כדי להתקדם במשחק חייבים לעשות קרבות.

    הוספה של מציאת חפצי איוונט בטבע תהפוך את האיוונט לעוד איוונט כמו כל השאר ותגרום לו לאבד את הייחודיות שלו לגמרי, כי הרי ברגע שאפשר למצוא חפצים בטבע אפשר להזניח לגמרי את המשימות ולהתחיל לחרוש כמו משוגע עד שמשיגים את הכמות הרצויה. כמו שאופיר אמר - יש דרכים להפוך את האיוונט ליותר קל תוך שמירה על הרעיון המרכזי. אבל כמו שגילעד אמר - לא תמיד צריך לחפש את הדרכים להקל. לפעמים דברים לא צריכים להיות קלים יותר.

     

     

    עובדת בונוס שמתווספת בעריכה - אם יוסיפו אפשרות למצוא ביצים בטבע, המחירים בחנות יכפילו את עצמם שוב 😉

    • אהבתי 1
    • שווה 1
  5. מצטער מראש אם אני חוזר על דברים, אהיה מאוד כן ואגיד שאין לי כוח לקרוא את כל מה שכתבו לפני.

    כן אנחש שאמרו את רוב מה שחשבתי עליו אז אקצר מאוד -

    1. ההגרלה קורית בפורום מה שאומר שמאוד הגיוני שההגבלות שיחולו בה יהיו הגבלות בתחום הפורום.

    2. ההגבלות נועדו לעודד שימוש ופעילות בפורום כדי שתוכל להשתתף בהגבלות ואולי לזכות בפרסים - משתמש פעיל יותר = אפשרות לזכות בפרסים שווים יותר. עוד דבר שמשתמע מזה ואמרת אותו בעצמך הוא שככל שתהיה יותר פעיל תיכנס לאותה חבורה של "ותיקי פורום" עם כמות הודעות/מוניטין גבוהה וההגרלה תהיה יותר פשוטה לך להיכנס אליה.

    3. יום יבוא ונדבר פה על הגרלות עם הגבלות גבוהות יותר ופרסים משמעותיים יותר (כבר דובר בעבר ונשכח) אבל לא נראה שזה הזמן לזה.

    4. קיימות הגרלות חסרות הגבלה, בעיקר בחגים ומועדי שמחה אחרים והן בדר"כ עם פרסים די משמעותיים.

  6. לפני 13 שעות jkk כתב:

    מצטער אם לא השקעתי הרבה כי אין כל כך הרבה מה לומר על השיר אני פשוט אוהב את השיר הזה

    אז למה לסקר את השיר? אתה לא חושב שעדיף להשקיע את הזמן שלך בשיר שכן "שווה לסקר" ו"יש מה לומר עליו"? מבין את זה שאתה אוהב את השיר, אבל אם אין לך מה להגיד עליו עדיף שתמצא שיר שדווקא כן יש לך מה להגיד עליו ולסקר אותו - יהיה לך יותר מעניין לכתוב ולקורא יותר מעניין לקרוא, וגם התוכן יהיה עמוק ומעמיק יותר וענייני יותר.

    בנוגע לסיקור עצמו, יש פה הרבה תוכן יבש שכנראה הוצאת מאתר מסויים (בלי לתת קרדיט) ולא הרבה תוכן שאתה הוספת - גם התוכן שכן הוספת הרגיש כאילו חזר על עצמו כמה פעמים, כנראה בגלל שאמרת בעצמך שאין לך מה להגיד על השיר הזה.

    בנוגע למה שכתבת בנוגע לתוכן השיר, אני חושב ששווה לשמוע את השיר שוב - הרי בבית הראשון רביד אומר - "לא צריך לא ת'בלאגן והסרטים

    לא צריך לא ת'סיסמאות והשלטים

    לא צריך הרבה, רק דבר אחד פשוט

    תן לי מוזיקה טובה אחויה ואני מבסוט"

    אם מסתכלים על השנה שבה יצא השיר (2013), אפשר להבין שיש פה נגיעה במחאה החברתית שהייתה בקיץ 2011, ומה שרביד מנסה להגיד זה שלא אכפת לו מכל "הבלאגן" הזה וכל המחאות והשטויות שכולם מדברים עליהן - כל עוד תתן לו, או לכל אחד אחר מוזיקה טובה, הכל יהיה יותר טוב וכולם יהיו שמחים.

    בלי קשר - באלבום באמת הרבה קללות, אבל הוא מעולה, יש בו ביקורת רצינית שמופנת להרבה כיוונים שרלוונטים גם היום, 10 שנים אחרי, וביום מן הימים שווה לך לשמוע אותו במלואו.

    🙂

  7. לפני 2 שעות Constantine כתב:

    אני שמח לראות שהאשכול תופס תאוצה. מקווה שיווצרו פה חברויות חדשות והמון המון בדיחות 🙂
    בינתיים, אשמח שנעלה זכרונות מהפורום הישן. למשל, אני יודע שמשם הכרתי אנשים שעדיין נמצאים בחיים שלי, ואנחנו חברים מאוד טובים.
    אני מקווה שהמחיקה תמשוך לפה עוד כמה פרצופים מהעבר, אולי נצליח להחזיר אותם לפרסם 😛

    אם יעל לא תגיב פה האשכול הזה אבוד

  8. .

    שלום! פתחתי אשכול דומה לזה ב2016 ואז עוד אחד ב2020 והייתי בטוח שהבא יהיה ב2024 כדי להישאר בתיאום עם מערכת הבחירות האמריקאית אבל היום בצהריים צוות המשחק סיים להכניס את דור 9 לליגה ואני די בטוח שיש עוד הרבה שינויים מאז האשכול הקודם אז יאללה למה לא 🥴

     

    טיפ - לחיפוש מהיר של פוקימון או מחוז מומלץ ללחוץ על CTRL + F ולהכניס את השם - שם של מחוז יהיה בעברית ושל פוקימון באנגלית.

     

    וכמובן שלמען הסדר והשקט הנפשי שלי אסדר את הפוקימונים לפי קבוצות נדירות ולכל קבוצה יהיה צבע אחר:

    נדירים מאוד - למשל, מטאגרוס.

    התחלתיים - כן, כל התחלתי הוא "נדיר מאוד" בהגדרה שלו בליגה, אבל אצלי בראש יותר מסודר כשהם מופרדים. למשל, ראולט.

    אגדיים - למשל, פאלקיה.

    חיות אולטרה - כן, גם הן מוגדרות כ"אגדיים", אבל הן שונות במשחקים המקוריים. חוץ מההפרדה למען הסדר בראש שלי, אני עושה את ההפרדה הזו מהאגדיים כי יש להן סיכוי תפיסה גבוה יותר עם "פוקדור טרף" (סיכוי גבוה פי 10 מפוקדור רגיל).

     

    מחוז קאנטו

    דשא: Bulbasaur, Ivysaur, Venusaur, Cosplay Pikachu, Dragon King, Zapdos

    מערת לבה: Charmander, Charmeleon, Charizard, Moltres

    מים: Squirtle, Wartortle, Blastoise, Dragonite, Piwao

    חוף הים: Articuno

    בית הספר ללחימה: Icecrank

    בית הרוחות: Mew, Mewtwo, Shadow Dragonite

    מערה: אין

     

    מחוז ג'וטו

    דשא: Chikorita, Meganium, Bayleef, Celebi, Raikou

    מערת לבה: Cyndaquil, Quilava, Typhlosion, Entei, Ho-oh

    מים: Totodile, Croconaw, Feraligatr, Lugia, Suicune

    חוף הים: אין

    בית הספר ללחימה: אין

    בית הרוחות: Shadow Lugia, Shadow Ho-oh

    מערה: Tyranitar

     

    מחוז הואן

    דשא: Treecko, Grovyle, Sceptile, Latios, Latias, Rayquaza

    מערת לבה: Torchic, Combusken, Blaziken, Salamence, Groudon

    מים: Mudkip, Marshtomp, Swampert, Kyogre

    חוף הים: Regice

    בית הספר ללחימה: Slaking

    בית הרוחות: Deoxys, Deoxys-A, Deoxys-D, Deoxys-S, Jirachi

    מערה: Beldum, Metang, Metagross, Registeel, Regirock

     

    מחוז סינו

    דשא: Turtwig, Grotle, Torterra, Electivire, Hisuian Decidueye, Shaymin, Shaymin Sky, Regigigas, Arceus, Enamorus, Enamorus Therian

    מערת לבה: Chimchar, Monferno, Infernape, Magmortar, Hisuian Goodra, Hisuian Typhlosion, Dialga, Dialga Origin, Heatran

    מים: Piplup, Prinplup, Empoleon, Palkia, Palkia Origin, Phione, Manaphy

    חוף הים: Hisuian Samurott

    בית הספר ללחימה: אין

    בית הרוחות: Dusknoir, Gallade, Porygon-Z, Uxie, Mesprit, Azelf, Rotom, Wash Rotom, Heat Rotom, Frost Rotom, Fan Rotom, Mow Rotom, Giratina, Giratina Origin, Cresselia

    מערה: Magnezone, Rhyperior, Hisuian Zorua, Hisuian Zoroark, Darkrai

     

    מחוז יונובה

    דשא: Snivy, Servine, Serperior, Bakurge, Virizion, Thundurus, Thundurus Therian

    מערת לבה: Tepig, Pignite, Emboar, Larvesta, Volcarona, Reshiram, Zekrom, White Kyurem

    מים: Keldeo, Keldeo-Resolute

    חוף הים: Oshawott, Dewott, Samurott, Kyurem, Black Kyurem, Tornadus, Tornadus Therian

    בית הספר ללחימה: אין

    בית הרוחות: Zorua, Zoroark, Meloetta, Meloetta Pirouette, Victini, Shadow Reshiram

    מערה: Cobalion, Terrakion, Landorus, Landorus Therian

     

    מחוז קאלוס

    דשא: Chespin, Quilladin, Chesnaught, Malaconda, Xerneas

    מערת לבה: Fennekin, Braixen, Delphox, Goodra, Yveltal

    מים: Froakie, Frogadier, Greninja, Volkraken

    חוף הים: אין

    בית הספר ללחימה: אין

    בית הרוחות: Hoopa, Shadow Xerneas

    מערה: DiancieVolcanion, Zygarde

     

    מחוז אלולה

    דשא: Rowlet, Dartrix, Decidueye, Tapu Bulu, Tapu Koko, Blacephalon, Kartana, Poipole, Naganadel, Pheromosa, Stakataka, Xurkitree

    מערת לבה: Litten, Torracat, Incineroar

    מים: Popplio, Brionne, Primarina, Ash-Greninja, Tapu Fini

    חוף הים: אין

    בית הספר ללחימה: Buzzwole, Zeraora

    בית הרוחות: Cosmog, Cosmoem, Lunala, Solgaleo, Marshadow, Shadow Zeraora, Shadow Naganadel, Tapu Lele, Necrozma, Ultra Necrozma

    מערה: Alolan Golem, Alolan Marowak, Kommo-o, Magearna, Magearna-Pokeball, Meltan, Melmetal, Zygarde 10%, Zygarde 100%, Celesteela, Guzzlord, Nihilego

     

    מחוז גאלאר

    דשא: Grookey, Thwackey, Rillaboom, Galarian Zigzagoon, Linoone, Obstagoon, Zamazenta, Zacian, Zarude, Calyrex, Regieleki

    מערת לבה: Scorbunny, Raboot, Cinderace, Galarian Ponyta, Galarian Rapidash, Galarian Weezing

    מים: Sobble, Drizzile, Inteleon

    חוף הים: Galarian Mr.Mime, Mr.Rime, Galarian Darumaka, Galarian Darmanitan, Galarian Articuno, Glastrier

    בית הספר ללחימה: Galarian, Farfetch'd, Sirfetch'd, Galarian Zapdos, Kubfu

    בית הרוחות: Galarian Corsola, Cursola, Dreepy, Drakloak, Dragapult, Eternatus, Galarian Moltres, Regidrago, Spectrier

    מערה: Galarian Meowth, Perrserker, Galarian Stunfisk, Galarian Yamask, Runerigus, Duraludon

     

    מחוז פלדאה

    דשא: Sprigatito, Floragato, Meowscarada, Brute Bonnet, Wo-Chien

    מערת לבה: Fuecoco, Crocalor, Skeledirge, Frigibax, Arctibax, Baxcalibur, Roaring Moon, Iron Moth, Charcadet, Chi-Yu

    מים: Quaxly, Quaxwell, Quaquaval, Palafin-Hero

    חוף הים: Iron Bundle, Chien-Pao

    בית הספר ללחימה: Great Tusk, Slither Wing, Iron Hands, Iron Valiant, Koraidon

    בית הרוחות: Scream Tail, Flutter Mane, Armarouge, Ceruledge, Miraidon

    מערה: Sandy Shocks, Iron Treads, Iron Jugulis, Iron Thorns, Ting-Lu

    וכמובן אי אפשר לשכוח את דרקון משנה מקום, שבכל יום ישנה את מיקומו. אפשר לבדוק איפה הוא נמצא פה

    מקווה שתמצאו את המדריך עוזר ותשתמשו בו (כי אני ממש עייף וכואבות לי העיניים כבר אבל בכל זאת עשיתי את זה ><)

    במקרה ופספסתי פוקימון\טעיתי במיקום\צבע תעדכנו אותי בתגובות ואשנה את זה 🙂 

    נתראה בעתיד, אולי יהיה עדכון שלישי למדריך הזה 🤫

     

     
    • שווה 1
×
×
  • יצירת חדש...