Hahaha

a link between worlds -ביקורת

8 תגובות באשכול זה

The Legend of Zelda- A Link Between Worlds

220px-The_Legend_of_Zelda_A_Link_Between

לאחר שנים שבהם סדרת The Legend of Zelda עקבה אחרי הנוסחה הליניארית של The Legend of Zelda Ocarina of Time, המשחק A Link Between Worlds

שובר את כל התבניות וחוזר לשורשים של הסדרה, של משחקים פתוחים יותר ופחות ליניארים. על אף שהמשחק הוא בעצם סוג של רימייק של 

The Legend of Zelda A link to the past

אבל הוא מוסיף טוויסט של משחקיות יותר פתוחה ופחות לינארית אפילו משל A link to the past, ועם מכניקה חדשה ומיוחדת שמאפשרת לגיבור המשחק, Link להתמזג עם קירות ולהפוך לציור על קיר.

the_legend_of_zelda__a_link_between_worl

 

כמה פרטים על המשחק:

המשחק A link between worlds הוא משחק אקשן הרפתקאות מסדרת המשחקים The Legend of Zelda.

המשחק יצא בשנת 2015 ופותח והופץ ע"י נינטנדו.

ניתן להריץ את המשחק רק על הנינטנדו 3DS והמשחק הוא 2D עם גרפיקה מעת משוכללת משל רוב משחקי ה2D.

 

תקציר המשחק:

ממלכת היירול שבה מתגורר לינק, מואיימת שוב פעם בידי רשע נורא. עלילת הסיפור מתחילה בביתו של לינק, שבו הוא מתעורר באיחור להתמחות שלו כנפח, כשהוא מגיע למקום עבודתו של הנפח, הוא בדיוק רואה את קפטן המשמר המלכותי של היירול עוזב את המקום, אך הוא שכח את החרב החדשה שהכינו לו. לינק יוצא אחר הקפטן ובסופו של דבר מגיע לכנסייה שם היה אמור להיות הקפטן, בכנסייה הוא פוגש נזירה ומדבר איתה מעט, הנזירה נכנסת לכנסייה ולאחר מספר רגעים שומעים צרחות מהכנסייה ודלתות הכנסייה ננעלות. לאחר שלינק מוצא דרך חלופית להיכנס לכנסייה הוא מגיע אל ההיכל הראשי שלה, שם הוא רואה אדם מסתורי ומרושע שהופך את הנזירה מסיבה לא ידועה לציור. לינק מנסה להילחם באדם אך מפסיד בקלות, אותו אדם בורח ולינק מתעורר בביתו. את ההמשך אשאיר לכם לגלות בעצמכם, אני רק אוכל לומר שמכאן לינק יוצא למסע חובק עולם להצלת היירול מפני רשע מסתורי.

257px-ALBW_Yuga_Artwork.png?version=617e

 

הדעה שלי על המשחק:

המשחק אמנם דומה באופן מחריד ל A Link to The Past, אבל אין ספק שהמכניקה החדשה של ההתמזגות עם קירות שעלייה אדבר בהמשך, הטוויסטים הקטנים שהוסיפו לסיפור והפאזלים החדשים שהוסיפו לישנים גורמים למשחק להרגיש אחר לגמרי, אבל עם נוסחה דומה. אם כבר מדברים על הנוסחה, כמו שאמרתי בתחילת הביקורת, המשחק שבר את רצף המשחקים שעקבו אחרי הנוסחה העגומה של Ocarina of Time שלפיה הסיפור המרכזי יועבר באופן לינארי כמו מעין טיול, בשונה מבA Link Between Worlds שבו ניתן לחוות את המערות שעליהן גם אדבר בהמשך, חוץ ממערת הטוטוריאל באיזה סדר שרוצים, טוב, כמעט בכל סדר שרוצים מכיוון שחייבים לעבור את 2 המערות הראשונות לפני שבע המערות האחרונות, אבל ניתן לעבור את 2 המערות הראשונות באיזה סדר שרוצים וכך גם לגבי ה7 האחרונות. החופשיות הזאתי מאפשרת לסיפור להרגיש באמת כמו הרפתקה, ולא כמו טיול שאתה נלקח אליו עם כמה בובות צעצוע שאתה צריך להביס. אבל, גם לנוסחה הזאתי יש את הבעיות שלה, הסיפור הליניארי של Ocarina of Time מאפשר לדמויות בו לקבל יותר פיתוח וניתן לדעת עליהם יותר, להכיר אותן יותר ולהתחבר אליהן יותר. מאשר לדמויות בA Link Between Worlds שכמעט ולא התחברתי אליהן. למשל, כאשר מסיימים מערה בOcarina of Time זה הרבה יותר מספק, כי הצלת דמויות שאתה באמת מכיר, בשונה מכשמסיימים מערה בA link between worlds. למרות שהסיפור בA Link between Worlds יותר חלש מהרגיל, עדין נהניתי ממנו.

intro_4_sm.jpg

 

במהלך הסיפור תצטרכו לעבור מערות שונות, כל מערה מלאה בפאזלים, שאני יכול לומר בביטחון, הרבה יותר טובים מבמשחקים קודמים, ודורשים הרבה פחות ניחוש ויותר חשיבה יצירתית. אבל אני חושב שההבדל העיקרי בין הפאזלים במשחק הזה למשחקים הקודמים הוא העיקרון, במשחקים קודמים כמו Ocarina of Time רוב הפאזלים לפחות מבחנתי, לא היו מאוד ברורים. ולא מבחינה של מסובכים, אלא פשוט לא ברורים, התבקשתי לעשות דברים שלא ידעתי שאני מסוגל ואני לא אמור לדעת על קיומם. לעומת זאת, הפאזלים של A link Between Worlds הם עם כללים ברורים, והאתגר הוא לדעת לחבר את כל המכניקות שהמשחק הציג, בשביל לפתור את הפאזל, ברור מה אתה צריך לעשות, ואין שום דבר לא ברור, והאתגר כולו הוא פשוט לדעת "לחבר את החלקים" והוא דורש יותר חשיבה מאשר ניחוש. חוץ מזה כל מערה בA Link Between Worlds היא יחודית עם פאזלים שמסתמכים על מכניקות מיוחדות שיחודיות לכל מערה.

300px-Swamp-Palace.png?version=39487ba9b

 

המוזיקה במשחק מעולה, כמצופה ממשחק בסדרת The Legend of Zelda, הרבה מהקטעים המוזיקלים במשחק הן ממשחקים קודמים, אבל אין לי יותר מדי בעיה עם זה, מכיוון שישנם הרבה קטעים חדשים ונפלאים. כל קטע מוזיקלי מתאים למקום שבו הוא נמצא, והוא נשמע פשוט נפלא על ה3DS. המוזיקה במשחק תמיד מעצימה תחושה מסויימת, בין אם זה תחושה של הרפתקה כשאני מסתובב וחוקר את האזורים השונים בממלכה, או מוזיקה מעט קריפית במערה עם אויבים כמו זומבים או מומיות.

intro_5_sm.jpg

אחת מהמכניקות המרכזיות במשחק היא המכניקה של להתמזג עם קירות, שמאפשרת לפאזלים ולעולם כולו לקבל מימד חדש לגמרי, המכניקה הזאת עוזרת לעולם המשחק להיראות שונה לגמרי, ולפאזלים להיות מעניינים יותר. בזכות המכניקה הזאתי אתה תמיד הרבה יותר עירני מכיוון שיכול להיות איזשהו סוד מוחבא על הקירות שתוכל לאסוף, או דרך אחרת לפתור פאזל באופן יותר פשוט מהדרך שמצאת, או דרך אחרת להביס אויב.

250px-ALBW_Makar.jpg?version=952f774a45c

 הבוסים והאוייבים במשחק כיפים יותר ללחימה מאשר מבמשחקים קודמים, אפילו שלהילחם יותר פשוט מבמשחקים קודמים, אבל אני חושב שבמשחק הזה מה שכיף הוא שזה פשוט אבל מעט מאתגר באותו הזמן. חוץ מזה הבוסים, יצירתיים ומגוונים והדרך של להביס אותם יצירתית ודורשת מעת מחשבה גם, מה שמוסיף עוד ערך לקרבות הבוסים ועוד עניין.

intro_3_sm.jpg

לסיכום, A Link Between Worlds הוא חוויה מהנה, שאני ממליץ לכל אחד שאוהב את ז'אנר האקשן הרפתקאות, גם שחקנים שלא מוכרים עם הז'אנר או עם משחקי מחשב בכללי יוכלו להתחבר עליו בקלות, על זה ועל כל הנקודות הטובות שציינתי לפני כן, אני נותן ל A Link Between Worlds ציון של 9 מתוך 10.

 

שימו לב!

במידה ויהיו 5 מגיבים לאשכול הזה יוגרל ביניהם 50 זהב.

במידה ויהיו 10 מגיבים לאשכול הזה יוגרל ביניהם 100 זהב.

 

נערך על-ידי Hahaha

שתף אשכול


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

היי, תודה על השיתוף ,

אשמח לקישור להורדת המשחק בנוסף תוכל לעלות הסבר איך עוברים משימות ודברים כאלו . תודה בכל מקרה, אנסה תמשחק.

נערך על-ידי Asterix

שתף אשכול


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
לפני 14 דקות Asterix אמר:

היי, תודה על השיתוף ,

אשמח לקישור להורדת המשחק בנוסף תוכל לעלות הסבר איך עוברים משימות ודברים כאלו . תודה בכל מקרה, אנסה תמשחק.

המשחק הוא על קונסולת ה3DS של חברת נינטנדו, אי אפשר להוריד אותו למחשב לפי מה שאני יודע, אולי אני אעלה מדריך לגבי איך לעבור חלק מהשלבים בו בעתיד.

שתף אשכול


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

נשמע משחק נחמד ביותר אם תוסיף לינק   להורדה  כדי שמי שירצה יוכל לנסות זה יהיה מעולה

שתף אשכול


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על הביקורת שלך! אישית למשחק הזה בסדרה מאוד התחברתי ואני מסכים לגבי המשחקיות שלו ועל שבירת התבניות שקיימת שם. במהלך רוב המשחקים של 'האגדה של חמדה' (נינטנדו ישראל, אני שונא אותם) יש תבנית שחוזרת על עצמה ובסופו של דבר זה נהיה פשוט... משעמם. הדבר היחיד שמשתנה ממשחק למשחק הוא העלילה ופחות המשחקיות, שזה דבר חשוב, אבל לא מביא משהו שונה לשולחן. אישית המשחק הזה הוא אחד המשחקים האהובים עליי בסדרה. 
מקווה לראות עוד סיקורים וביקורות ממך!

שתף אשכול


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

וואו!

סיקור מדהים!

אישית לעולם לא שיחקתי בזלדה, אבל נראה מעניין מאוד (אני יותר בחור של סופר מריו XD)

סיקור מעולה ממש, ולכל מי שרוצה קישור להורדה: יש אפשרות להוריד אמולטור של 3DS למחשב, אבל זה סיבוך רציני להפעיל הכל.

לא יודע למה, אבל התמונות שהוספת גורמות להרפתקה להיראות מעניינת מאוד :)

סיקור מעולה, תודה רבה עליו!

מחכה לעוד סיקורים ממך :)

שתף אשכול


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
לפני ב-15.4.2019 at 12:09 GarbageTruck אמר:

תודה רבה על הביקורת שלך! אישית למשחק הזה בסדרה מאוד התחברתי ואני מסכים לגבי המשחקיות שלו ועל שבירת התבניות שקיימת שם. במהלך רוב המשחקים של 'האגדה של חמדה' (נינטנדו ישראל, אני שונא אותם) יש תבנית שחוזרת על עצמה ובסופו של דבר זה נהיה פשוט... משעמם. הדבר היחיד שמשתנה ממשחק למשחק הוא העלילה ופחות המשחקיות, שזה דבר חשוב, אבל לא מביא משהו שונה לשולחן. אישית המשחק הזה הוא אחד המשחקים האהובים עליי בסדרה. 
מקווה לראות עוד סיקורים וביקורות ממך!

זכית בהגרלה ב-50 זהב. תתחדש

שתף אשכול


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

התחבר או הרשם על מנת להגיב.

עליך להיות משתמש רשום על מנת להגיב

צור חשבון

צור חשבון חדש בקהילה בקלי קלות.


רישום חשבון חדש

התחבר

משתמש קיים? התחבר.


התחבר עכשיו

  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.

  • תוכן דומה

    • על-ידי Hahaha
      Majora's Mask - ביקורת
       

      Majora's Mask או בקיצור MM (ככה אני אקרא למשחק בביקורת) הוא משחק בסדרת המשחקים The legend of Zelda, הוא משחק ההמשך של המשחק הקודם בסדרה שיצא שנתיים לפניו The legend of Zelda Ocairna of time שהיה הצלחה מסחררת ונחשב עד היום לבין המשחקים הטובים ביותר שנוצרו (עליו תוכלו לקרוא בביקורת שמצאתי בפורום בלחיצה כאן) כך שבגלל היותו של MM המשך של העלילה של Ocarina of time (או בקיצור Oot) בעיני ובעיני אנשים רבים הוא היה אמור להיכשל בגלל הרף הגבוה שקודמו הציב, אבל למרות כל אלה ועל אף שייצרו את המשחק תוך שנה בלבד MM מצליח לעמוד ואף לעבור את הרף שהציב Oot בדרכו המיוחדת שלו, שלא נראתה בשום משחק לפני כן או לאחר מכן. (שיחקתי את המשחק על הנינטנדו 3DS בגירסה המחודשת שלו Majoras Mask 3D )

      שם המשחק: The Legend of Zelda Majora's Mask 3D
      ז'אנר: אקשן הרפתקאות
      ניתן לשחק את המשחק על: Nintendo 64, Nintendo Game Cube, Wii, Wii U ואת הרימייק ניתן לשחק על ה3DS
      תאריך יציאה: 27 לאפריל, 2000
      הגבלת גיל: 10 ומעלה.
      ניתן לשחק את המשחק ע"י שחקן אחד.
       
      עלילת המשחק:
      בתחילת המשחק אנו רואים את גיבור המשחק הקודם, לינק ביער המסתורי "The Lost Woods" במסע אחר הפיה שלו, נאבי שנעלמה במשחק הקודם בסוף המשחק. כשלפתע פתאום, נער מסתורי לבוש מסכה ושתי הפיות שלו מפתיעים את לינק, מפילים אותו מהסוסה שלו וגונבים לו את הOcarina שלו, לאחר מכן הם בורחים על הסוסה שלו לתוך לב היער.

      לינק יוצא למרדף אחרי הנער שמוביל אותו לגזע עץ חלול שאליו לינק נופל. הנפילה ארוכה ומסוכנת, אבל למזלו של לינק הוא שורד. מולו הוא רואה את אותו נער חבוש מסכה מרחף באוויר כמו שתי הפיות שמלוות אותו, הנער מתגרה בו ומטיל עליו כישוף אפל שגורם ללינק להיכנס לסיוט שבו הוא נרדף על ידי מפלצות מוזרות, וכשלינק מתעורר מאותו סיוט הוא רואה שגופו נהפך לגוף כמו של אותן מפלצות שהופיעו בחלומו.

      הנער המסתורי מתגרה עוד קצת בלינק ובורח ומשאיר מאחורה את אחות מהפיות שליוו אותו. הפייה מתייחסת בגסות רוח ללינק ודורשת ממנו שיעזור לה לחזור אל אותו נער. לינק והפיה יוצאים למסע אחר הנער ולאחר מספר מקומות מסתוריים בהם לינק עובר עד שהוא מגיע לממלכה חדשה לגמרי, שם הם פוגשים אספן מסכות, הטוען שהוא יכול להחזיר את לינק לצורה המקורית שלו אם לינק יצליח להשיג את הOcarina שלו בחזרה, אבל הוא יצטרך לעשות זאת תוך 72 שעות, אך בתחילת המשחק לא כל כך ברור למה דווקא תוך 72 שעות. וכך לינק יוצא למסע בארץ המסתורית שאליה נכנס בשביל להשיג את הOcairna שלו בחזרה, אבל כשהוא עושה זאת הוא מבין שיש לו בעיות גדולות יותר להתמודד איתן. 
       

       
      הדעה שלי על המשחק
      על אף שהמשחק נוצר תוך שנה, הוא עדין מלא תוכן. אפילו שהסיפור בו די קצר, ויש בו רק 4 מערות (לOot היו 8 לא כולל המערה האחרונה) ומערה אחרונה שהיא בעצם לא ממש מערה אלא כמה mini games קשים במיוחד ומהנים. אבל כל אחת מהמערות היא מהנה, מאתגרת ומיוחדת. כל אחת מהמערות הללו מלאה בפזאזלים שהשחקן יצטרך לפתור כדי להתקדם בה, אבל ישנם גם מיני בוסים ובוסים. לצערי בהרבה מערות היו אותם מיני בוסים, ורוב הבוסים הם בינוניים או לא ממש טובים טובים בלשון המעטה שזה בעיה בגלל שבמשחק ישנם בסביבות ה5 בוסים, בין אם זה שהבוסים קלים מדי ומשעממים או ארוכים מדי ולא מהנים, דבר שהוא בעיה במשחק שבו ישנו טיימר שעליו אדבר בהמשך. אבל חשוב לציין שבמשחק ישנם 2 בוסים שאהבתי מאוד, אחד מהם הוא כיפי מאוד וקצת מאתגר והשני זה הפיינל בוס שהאמת שלא אהבתי בגלל הקרב עצמו שהיה די מאתגר, אבל אהבתי אותו בגלל הסיפור שמאחוריו  שגורם לו להרגיש הרבה יותר כיפי ומעניין. חשוב לציין שחלק מהבוסים במשחק המקורי טובים יותר מהבוסים ברימייק ששיחקתי. לפני כל מערה נצטרך לעבור באזור מיוחד עם דמויות שנפגעו בגלל הצרות שגורם אותו נער עם מסכה לעולם, באזור נכיר דמויות מעניינות עם סיפור עצוב ומרגש שעוזרות לאווירה של המשחק. אני נהניתי לעבור לפני כל מערה אצל ערים שונות ולהבין מה קרה לדמויות השונות בעיר.

      למרות הסיפור הקצר עדין הצלחתי להנות מהסיפור מאוד, אבל יותר מזה מה שהפך את המשחק למהנה באמת זה הדמויות שבו והside quests המעולים שלמשחק היה הרבה מאוד מהם והם עזרו לפתח את העולם של המשחק, אפילו שחלקם היו משימות קצרות ולא מעניינות, עדיין נהנתי מהן בגלל הדמויות המעניינות של MM. ואפילו שישנם מספר side quests לא ממש טובות, הרוב הן מעניינות, מאתגרות ומלוות בסיפור צד מעניין שגורם להן להרגיש כמו משחק בפני עצמו.

      המוזיקה במשחק מעולה, והיא עוזרת להעביר לנו את המסרים של המשחק ועוזרת לאווירה שלו. בין אם זה במצפה הכוכבים כשהמוזיקה היא מלווה בטון בעיני מעט אפל, או המוזיקה המחרידה ב6 שעות האחרונות שנותרו לנו מתוך אותן 72 שעות שדיברתי עליהן לפני כן אבל מחרידה לא בגלל שהיא גרועה, אבל בגלל שהיא גורמת לי להרגיש נורא בגלל כמה שהיא אפלה במיוחד כשהיא מלווה בעולם שנראה אפל מתמיד ועצוב מתמיד. אבל ישנם גם כמה פעמים שבהם המוזיקה היא גם משמחת, אבל העניין הוא שתמיד המוזיקה מתאימה למקום ולמצב והמוזיקה תמיד מעולה.

      במשחק ישנם גם מספר מכניקות כמו הטיימר שדיברתי עליו מקודם, שגם הן כמו המוזיקה עוזרות להעביר את הטון של המשחק. כמו למשל אותו טיימר שמגביל אותכם בזמן ומכריח אותכם לחזור בזמן כל פעם שהוא עומד להיגמר, מה שאומר שאם הייתם באמצע מערה כלשהי למשל או side quest כל מה שהצלחתם יחזור לקדמותו. וזה אולי נשמע מתיש וזה באמת מתיש, אבל MM רוצה שתהיו מותשים, הוא רוצה שתרגישו שהזמן כולא אתכם ושאי אפשר לחמוק ממנו. עוד מכניקה מגניבה זה המסכות, במהלך המשחק תאספו מסכות שונות בעלות יכולות שונות ומשונות, רוב המסכות יעילות רק למשימת צד אחת או שתיים, אבל עדיין כיף להשתמש בהן. אבל המסכות הבאמת יעילות זה 3 המסכות שמאפשרות לכם במהלך המשחק להפוך לדמויות שונות שתכירו במהלך המשחק ומאפשרות לכם להשתמש ביכולות יעילות שישמשו אתכם במהלך המשחק. ולכל מסכה כזו גם יש סיפור צד של איך השגתם אותו שהוא אפל וגם הוא עוזר להעביר את הטון של המשחק.

      אבל אני חושב שהנקודה החזקה ביותר של MM היא לא הסיפור, לא הside quests ואפילו לא המוזיקה והמכניקות המעניינות אלא האווירה והטון של המשחק, הם אפלים ועצובים, אבל באותו הזמן מרגשים. האווירה הזאתי לא עוזבת במשך כל המשחק, ובזכותה המשחק הזה מצליח לעמוד בסטנדרטים של היום אפילו שהוא יצא לפני 19 שנים. ובזכותה לא משנה כמה פעמים שיחקתי בMM עדיין התעניינתי בעולם העשיר שלו

      אבל למרות כל הדברים הטובים האלו, ישנם גם כמה פגמים במשחק, כמו למשל איך שהוא עוקב אחרי הנוסחה הפגומה של קודמו  Oot ונותן לשחקן לשחק בסיפור ליניארי ללא אפשרות בחירה של לאן ללכת, תמיד אם תרצה להמשיך בסיפור ישנו רק מקום אחד שתוכל ללכת אליו שהמשחק קבע מראש, ואחרי שתסיים את אותו אזור ואת הסיפור בו תעבור למקום מסויים אחר וכן הלאה וכן הלאה. זה גורם למשחק להרגיש פחות כמו הרפתקאה והורס מעט מהכיף. אבל ישנה עדיין חופשיות כשזה מגיע למשימות הצד דבר שהוא מהנה מאוד וכן גורם למשחק להרגיש כמו הרפתקאה. חוץ מזה חלק מהפאזלים במערות לא ממש טובים בעיני ואפילו מטופשים בחלק מהמקרים, ולמרות זאת המערות עדיין מהנות.

      לסיכום, אפילו שלמשחק ישנם פגמים רבים, כל הדברים הטובים שבו ובמיוחד האווירה פשוט גורמים לי להנות ממנו מאוד כל פעם שאני משחק בו ולכן אתן למשחק את הציון 9 מתוך 10.