עבור לתוכן
  • צור חשבון
×
×
  • צור חדש...

דיון | עולמות פנטזיה/מד"ב


eri
 Share

Recommended Posts

החלטתי לנסות לפתוח דיון באחד הנושאים האהובים עליי ביותר- עולמות דמיוניים. בספרים אנחנו נתקלים לעתים קרובות מאוד בעולמות אחרים, חלקם בנויים בפירוט מדהים כמו הארץ התיכונה ב"הוביט" "שר הטבעות" ושאר כתבי טולקין. חלקם דלים יותר, כמו עולם הקוסמים ב"הארי פוטר" (רולינג)- מכילים מקומות מעטים, פשוטים אבל בנויים היטב. קיימים גם אחרים, דלים אפילו יותר. עולמות מד"ב הם לעתים קרובות העולם שלנו בעתיד- עולם כזה יחשב לבדיוני לצורך הדיון.

אילו עולמות דמיוניים אהבתם? אילו יצורים, טכנולוגיה או קסמים קיימים בהם? מה אהבת בעולם או בתוכנו, ואילו חסרונות יש בהם?

כל אלה בגדר שאלות מנחות, ואתם רשאים לדון בכל העולה על רוחכם בנושא.

חוקי הדיון:

1) לשמור על שפה נקייה ומכבדת.

2) לשמור על הדיון בגבולות הנושא ולא להעיר הערות לא קשורות.

 

מקווה לראות תגובות ודיון מעניין!

 

אני בחרתי לדבר על העולם של סדרת "הירושה" (כריסטופר פאוליני). בסדרה קיימים היצורים הקלאסיים: גמדים, אלפים ודרקונים. לצדם חיים גם יצורים חדשים ומעניינים: צללים- מכשפים שרוחות השתלטו על גופם, ואורגלים- יצורים דמויי אדם, חזקים במיוחד ובעלי קרניים מעוקלות. יש עוד מספר יצורים בעלי חשיבות פחותה. בני האדם גם הם חיים בעולם הזה, הנקרא אלאגייזיה.

הקסם מבוסס על השפה העתיקה ומוגבל רק על ידי המרחק, הידע שלך בשפה והכוח שלך. כל קסם ידרוש כוח זהה לזה שנדרש לביצוע הפעולה פיזית- להרים אבן בקסם יהיה קשה במו להרים אותה ביד, ושימוש מוגזם יביא למותו של הקוסם. בנוסף קיים משהו דומה לטלפתיה, מגע של מוחות אחד בשני. רק קוסם מיומן יוכל לחדור אל מוח מוגן של אדם אחר, וכל אדם יכול ללמוד להגן על מחשבותיו.

בעולם של הסדרה קיימות שתי סיעות עיקריות: הקיסרות, בה שולט הנבל גאלבטוריקס, והווארדן- המורדים בקיסרות. הפוליטיקה בקרב הווארדן ובעלי בריתם מדהימה אבל קלה להבנה, ולאט לאט גיבור הסדרה אראגון נאלץ לצלול לתוכה ולתוך המאבק. בנוסף לווארדן ולקיסרות קיימות ממלכות הגמדים והאלפים, שמונעות על ידי אינטרסים משל עצמן.

חסרונות בבניית העולם הזה: מידע מועט מדי על העולם מצדם של האלפים, אנשי הקיסרות והגמדים, וגם על ההיסטוריה שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני נורא אוהב את העולם מהסדרה "שומרת הערים האבודות"

העולם עובד ככה: יש שני עולמות בתוך כדור הארץ,

הערים האסורות-עולם בני האנוש

עולם האלפים- שם חיים אנשים בעלי כוחות מדהימים בעולם מגוון מלא ביצורי פלא וגזעים.

בתוך עולם האלפים יש עוד 4 יצורים תבוניים:

1. אלפים

2. ענקים

.3 נומים

4. גמדים

(יכול להיות שיש גם טרולים אני לא זוכר) לכל אחד מהגזעים יש דרך מורכבת להפליא לחיות וגם שלטון וסיליוויציה מקורית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהבתי מאוד את העולם של הארי פוטר, בעבר הייתי בקיא יותר בנושא אבל אני חושב שג'יי קיי רולינג הצליחה לבנות עולם שהוא הפך להיות כמו סטנדרט מבחינת קוסמים.
זה נכון שיש המון עולמות והמון סופרים שמדברים על קסמים וכישופים ושיקויים, אבל איכשהוא העולם שהיא בנתה כמו קיבל חותמת אישור מהעולם והפך לדבר רשמי שאפשר לפנות אליו בשביל מידע נוסף, היא הצליחה למלא אותו בכל כך הרבה מידע שכתבו אפילו ספרים על הספרים שלה.

 

יחסית לאחרונה יצא לי להכיר גם את העולם של "גנזך אורות הסער", סדרה מצויינת ביותר שאני ממליץ עליה בחום לכולם.
הסופר ברנדון סנדרסון באמת התעלה על עצמו והצליח ליצור במשך עשור עולם עשיר בתרבויות, היסטוריות, עולמות, פוליטיקה ומנהגים שמצליחים להכניס אותך ישר אל תוך הראש שלו.
יש לו סדרה נוספת שנקראת "הערפילאים" וגם היא יוצאת מין הכלל (למרות שגנזך אורות הסער לפי דעתי יותר טוב רק בגלל סיבות שאם אני אחשוף אותן עלולות לספיילר לכם).

 

לפני 1 שעה eri אמר:

אני בחרתי לדבר על העולם של סדרת "הירושה" (כריסטופר פאוליני). בסדרה קיימים היצורים הקלאסיים: גמדים, אלפים ודרקונים. לצדם חיים גם יצורים חדשים ומעניינים: צללים- מכשפים שרוחות השתלטו על גופם, ואורגלים- יצורים דמויי אדם, חזקים במיוחד ובעלי קרניים מעוקלות. יש עוד מספר יצורים בעלי חשיבות פחותה. בני האדם גם הם חיים בעולם הזה, הנקרא אלאגייזיה.

 

הקסם מבוסס על השפה העתיקה ומוגבל רק על ידי המרחק, הידע שלך בשפה והכוח שלך. כל קסם ידרוש כוח זהה לזה שנדרש לביצוע הפעולה פיזית- להרים אבן בקסם יהיה קשה במו להרים אותה ביד, ושימוש מוגזם יביא למותו של הקוסם. בנוסף קיים משהו דומה לטלפתיה, מגע של מוחות אחד בשני. רק קוסם מיומן יוכל לחדור אל מוח מוגן של אדם אחר, וכל אדם יכול ללמוד להגן על מחשבותיו.

בעולם של הסדרה קיימות שתי סיעות עיקריות: הקיסרות, בה שולט הנבל גאלבטוריקס, והווארדן- המורדים בקיסרות. הפוליטיקה בקרב הווארדן ובעלי בריתם מדהימה אבל קלה להבנה, ולאט לאט גיבור הסדרה אראגון נאלץ לצלול לתוכה ולתוך המאבק. בנוסף לווארדן ולקיסרות קיימות ממלכות הגמדים והאלפים, שמונעות על ידי אינטרסים משל עצמן.

חסרונות בבניית העולם הזה: מידע מועט מדי על העולם מצדם של האלפים, אנשי הקיסרות והגמדים, וגם על ההיסטוריה שלהם.

הרעיון של האיזון בין הכוח פיזי לכוח של הקסם הוא רעיון מעניין אבל מגביל ממש, כי בסופו של דבר כל העניין של קסם הוא לעשות דברים שלא עולים על הדעת ועוברים את הגבולות האנושיים, או לפחות ככה אני רואה את זה, ולמרות שהרעיון מאוד מקורי הוא מונע מקוסמים לעבור רמה מסוימת של כוח.

למרות שאני חייב לציין שגם בסדרות של ברנדון סנדרסון היו גם דברים מגבילים פיזית שמנעו מהדמויות לעשות דברים יותר מדיי קיצוניים.
ומה שדווקא טוב בהגבלות האילו זה שמתי שיפרצו את ההגבלות האילו זה יהפוך את היכולות שלהם ללא ההגבלות להיראות הרבה יותר עוצמתיים מאשר אם זה היה מההתחלה בלי הגבלות. מקווה שהבנתם למה אני מתכוון.

אני חושב שאני מכיר אבל את הסדרה, אבל לא יצא לי לקרוא אותה, אני אוסיף אותה לרשימה שלי.

 

נערך על-ידי ARTEMIS FOWL
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 9 שעות ARTEMIS FOWL אמר:

יש לו סדרה נוספת שנקראת "הערפילאים" וגם היא יוצאת מין הכלל (למרות שגנזך אורות הסער לפי דעתי יותר טוב רק בגלל סיבות שאם אני אחשוף אותן עלולות לספיילר לכם).

הרעיון של האיזון בין הכוח פיזי לכוח של הקסם הוא רעיון מעניין אבל מגביל ממש, כי בסופו של דבר כל העניין של קסם הוא לעשות דברים שלא עולים על הדעת ועוברים את הגבולות האנושיים, או לפחות ככה אני רואה את זה, ולמרות שהרעיון מאוד מקורי הוא מונע מקוסמים לעבור רמה מסוימת של כוח.

 

אני אהבתי את הספר הראשון של הערפילאים, השני היה מאכזב קצת. אני מקווה לקרוא את השלישי ואז להמשיך לגנזך אורות הסער. סנדרסון כתב עוד ספרים חוץ משתי הסדרות האלו, אבל אני לא אפרט כאן.

בעולם של "הירושה" זה מעט מבלבל, עדיף לקרוא כדי להבין איך עובדים היחסים בין כוח פיזי לקסם. שימוש יעיל בקסם יהיה הצבת הגנות על צבא, ושימוש במילה בודדת כדי להרוג צבא לאחר שהבסת את המגן עליהם. בנוסף לכך: ריפוי, כישוף חפצים, לאגור את כוח הקסם בחפץ לשימוש מאוחר יותר... אם שני יצורים תבוניים בעלי יכולות קסם משלבים את מוחותיהם הם יכולים להעניק מכוחם אחד לשני (מה שהופך את רוכבי הדרקונים לחזקים בצורה חריגה). יש אפשרויות להתקדם מעבר לגבולות האישיים של כל קוסם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אוהב 2 עולמות עיקריים: הראשון זה בעצם יקום - nasuverse הוא מורכב מכמה סדרות, פייט סטיי נייט, טסוקיהימה וגבול הריקנות שלושתם סדרות שנכתבו בידי אותו יוצר מדובר בשלושה סדרות שחולקות עולם ושכל אחד מהם מפרט בדרכו שלו עליו, כוחות, קסמים ויצוריים שנוצרו ועוצבו בצורה היצירתית ביותר שיש למשל בטסוקיהימה יש שליחים מתים הם בעצם סוג של ערפדים שנרדפים על ידי הכנסייה כי הם מאמינים שהם בגידה באל, והם בעצם כל הזמן צריכים לברוח, את הגביע הקדוש שכולו היה בנוי על משאלה שהרוע האנושי יעלם ושיפתח את השער לשורש כוח המעניק את היכולת להפוך לסוג של אלוהים על ידי הקרבת 7 נשמות של גיבורים היסטורים,אך בגלל שהוא יכל להעניק משאלה אחת נוצר מלחמה,  את הכוחות היצירתיים בעולם  כוח יצירתי אחד שממש ממש אהבתי שיש בעולם זה reality murble זה בעצם הכוח להפוך את המציאות הפנימית שיש בתוכך למציאות 

העולם השני הוא של בליץ': בבליץ' יש עולם רחב מלא ביצורים שונים ברמה שמי שלא צופה בסדרה כל דבר שנגיד על בליץ' יהיה סינית עבורכם והכל גם נשמר בהיגיוון הסדרה עצמה ולא חורג ממנו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 2 שעות eri אמר:

אני אהבתי את הספר הראשון של הערפילאים, השני היה מאכזב קצת. אני מקווה לקרוא את השלישי ואז להמשיך לגנזך אורות הסער. סנדרסון כתב עוד ספרים חוץ משתי הסדרות האלו, אבל אני לא אפרט כאן.

בעולם של "הירושה" זה מעט מבלבל, עדיף לקרוא כדי להבין איך עובדים היחסים בין כוח פיזי לקסם. שימוש יעיל בקסם יהיה הצבת הגנות על צבא, ושימוש במילה בודדת כדי להרוג צבא לאחר שהבסת את המגן עליהם. בנוסף לכך: ריפוי, כישוף חפצים, לאגור את כוח הקסם בחפץ לשימוש מאוחר יותר... אם שני יצורים תבוניים בעלי יכולות קסם משלבים את מוחותיהם הם יכולים להעניק מכוחם אחד לשני (מה שהופך את רוכבי הדרקונים לחזקים בצורה חריגה). יש אפשרויות להתקדם מעבר לגבולות האישיים של כל קוסם.

אני חושש שהשלישי גם יאכזב אותך, למרות שהכתיבה מצוינת והדמויות כל כך עשירות מבחינת אופי ואישיות והתפתחות אישית אני לא יודע אפילו אם כדאי לסיים את הספר השלישי.
הוא פשוט משאיר אותך בדיכאון לכמה זמן עד שאתה שוכח מזה.

רגע.
אתה מדבר על אראגון.
הצלחתי לחבר בין השניים רק אחרי שכתבת רוכבי הדרקונים.
קראתי את כל הסדרה אבל לא ידעתי שקוראים לסדרה הירושה, דאמ.
אהבתי האמת מאוד את הסדרה ואת העולם אבל אני זוכר שבספר האחד לפני האחרון או באחרון אז הם פשוט הפציצו במלא מידע מעמיק שלא ממש הוסיף לי לחוויה של הקריאה.

עולם נוסף שאני אוהב הוא העולם של פרסי ג'קסון, אהבתי את המודרניזציה שעשו שם לעולם המיתולוגי בשביל לשלב אותו עם המציאות של היום, מה גם שטוב זה שריק ריירדן מבסס את כל הסדרה על משהו שקיים כבר אלפי שנים והוא כל כך מפותח ורחב שהוא לא צריך לדאוג לגבי המצאות חדשות, הוא יכול פשוט להרחיב על דברים קיימים

אני גם חייב לציין את העולם של מארוול כי זה בין הדברים הכי מורכבים ומטורפים שראיתי, עולם שנבנה במשך עשרות שנים, קומיקס אחרי קומיקס, עד שהוא הגיע למצב שהוא היום, עם גרסאות שונות ופרשוניות שונות.

לפני 1 שעה Allen Walker אמר:

אני אוהב 2 עולמות עיקריים: הראשון זה בעצם יקום - nasuverse הוא מורכב מכמה סדרות, פייט סטיי נייט, טסוקיהימה וגבול הריקנות שלושתם סדרות שנכתבו בידי אותו יוצר מדובר בשלושה סדרות שחולקות עולם ושכל אחד מהם מפרט בדרכו שלו עליו, כוחות, קסמים ויצוריים שנוצרו ועוצבו בצורה היצירתית ביותר שיש למשל בטסוקיהימה יש שליחים מתים הם בעצם סוג של ערפדים שנרדפים על ידי הכנסייה כי הם מאמינים שהם בגידה באל, והם בעצם כל הזמן צריכים לברוח, את הגביע הקדוש שכולו היה בנוי על משאלה שהרוע האנושי יעלם ושיפתח את השער לשורש כוח המעניק את היכולת להפוך לסוג של אלוהים על ידי הקרבת 7 נשמות של גיבורים היסטורים,אך בגלל שהוא יכל להעניק משאלה אחת נוצר מלחמה,  את הכוחות היצירתיים בעולם  כוח יצירתי אחד שממש ממש אהבתי שיש בעולם זה reality murble זה בעצם הכוח להפוך את המציאות הפנימית שיש בתוכך למציאות 

העולם השני הוא של בליץ': בבליץ' יש עולם רחב מלא ביצורים שונים ברמה שמי שלא צופה בסדרה כל דבר שנגיד על בליץ' יהיה סינית עבורכם והכל גם נשמר בהיגיוון הסדרה עצמה ולא חורג ממנו

יש אנימות שבאמת מצליחות לקחת דברים מהתרבות המערבית ולבנות עליהם דברים יצירתיים ומקוריים
 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממש אהבתי את הארי פוטר בעיקר בגלל שטכנית הוא היה יכול להיות אמיתי או יותר נכון יש שם הסבר למה אם הוא אמיתי אנחנו לא יודעים עליו כלום

זהו כתבתי קצת כי זה מה שרציתי לכתוב

 

ביי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 7 שעות Allen Walker אמר:

אני אוהב 2 עולמות עיקריים: הראשון זה בעצם יקום - nasuverse הוא מורכב מכמה סדרות, פייט סטיי נייט, טסוקיהימה וגבול הריקנות שלושתם סדרות שנכתבו בידי אותו יוצר מדובר בשלושה סדרות שחולקות עולם ושכל אחד מהם מפרט בדרכו שלו עליו, כוחות, קסמים ויצוריים שנוצרו ועוצבו בצורה היצירתית ביותר שיש למשל בטסוקיהימה יש שליחים מתים הם בעצם סוג של ערפדים שנרדפים על ידי הכנסייה כי הם מאמינים שהם בגידה באל, והם בעצם כל הזמן צריכים לברוח, את הגביע הקדוש שכולו היה בנוי על משאלה שהרוע האנושי יעלם ושיפתח את השער לשורש כוח המעניק את היכולת להפוך לסוג של אלוהים על ידי הקרבת 7 נשמות של גיבורים היסטורים,אך בגלל שהוא יכל להעניק משאלה אחת נוצר מלחמה,  את הכוחות היצירתיים בעולם  כוח יצירתי אחד שממש ממש אהבתי שיש בעולם זה reality murble זה בעצם הכוח להפוך את המציאות הפנימית שיש בתוכך למציאות 

העולם השני הוא של בליץ': בבליץ' יש עולם רחב מלא ביצורים שונים ברמה שמי שלא צופה בסדרה כל דבר שנגיד על בליץ' יהיה סינית עבורכם והכל גם נשמר בהיגיוון הסדרה עצמה ולא חורג ממנו

אני אשמח אם לצורך הדיון תפרט יותר על היקומים האלו, הם נשמעים מעניינים מאוד ולא מוכרים- בסיס  מצויין לדיון.

לפני 6 שעות ARTEMIS FOWL אמר:

עולם נוסף שאני אוהב הוא העולם של פרסי ג'קסון, אהבתי את המודרניזציה שעשו שם לעולם המיתולוגי בשביל לשלב אותו עם המציאות של היום, מה גם שטוב זה שריק ריירדן מבסס את כל הסדרה על משהו שקיים כבר אלפי שנים והוא כל כך מפותח ורחב שהוא לא צריך לדאוג לגבי המצאות חדשות, הוא יכול פשוט להרחיב על דברים קיימים

אני גם חייב לציין את העולם של מארוול כי זה בין הדברים הכי מורכבים ומטורפים שראיתי, עולם שנבנה במשך עשרות שנים, קומיקס אחרי קומיקס, עד שהוא הגיע למצב שהוא היום, עם גרסאות שונות ופרשוניות שונות.
 

בנוגע לפרסי ג'קסון, אני חושב שזו דוגמא מעולה לעולם שמשלב את הפנטזיה עם העולם המוכר. אהבתי את הצורה שבה ניסחת את זה: "מודרניזציה לעולם המיתולוגי". הסדרה מביאה את העולם המיתולוגי העתיק של היוונים ו"מרכיבה" אותו על המציאות המודרנית יותר. השילוב המעניין הזה יוצר עולם עשיר מאוד, שבתוכו נמצאות הדמויות הבדיוניות של ריקוחוות את השילוב הזה על בשרן.

בנוגע למארוול. את היקום של מארוול אני לא מאוד אוהב, בעיקר בגלל שנראה שהמוני יוצרי קומיקס עובדים בלי תיאום ויוצרים כמויות גדולות של תוכן שממנו נלקח הפופולרי ביותר אל היקום המוכר יותר. כך נוצרה הקבוצה של הנוקמים, כך נוצרו שומרי הגלקסיה. כך איחדו אותם לסרטים הבאים והוסיפו לבלגן את סטריינג', שהפך לפופולרי בפני עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 6 שעות FunGuy אמר:

אני ממש אהבתי את הארי פוטר בעיקר בגלל שטכנית הוא היה יכול להיות אמיתי או יותר נכון יש שם הסבר למה אם הוא אמיתי אנחנו לא יודעים עליו כלום

זהו כתבתי קצת כי זה מה שרציתי לכתוב

 

ביי

למרות שאפשר להוכיח מאוד בקלות שהוא לא אמיתי זה עדיין מגניב שהוא באמת היה יכול להיות אמיתי

לפני 3 שעות eri אמר:

בנוגע לפרסי ג'קסון, אני חושב שזו דוגמא מעולה לעולם שמשלב את הפנטזיה עם העולם המוכר. אהבתי את הצורה שבה ניסחת את זה: "מודרניזציה לעולם המיתולוגי". הסדרה מביאה את העולם המיתולוגי העתיק של היוונים ו"מרכיבה" אותו על המציאות המודרנית יותר. השילוב המעניין הזה יוצר עולם עשיר מאוד, שבתוכו נמצאות הדמויות הבדיוניות של ריקוחוות את השילוב הזה על בשרן.

בנוגע למארוול. את היקום של מארוול אני לא מאוד אוהב, בעיקר בגלל שנראה שהמוני יוצרי קומיקס עובדים בלי תיאום ויוצרים כמויות גדולות של תוכן שממנו נלקח הפופולרי ביותר אל היקום המוכר יותר. כך נוצרה הקבוצה של הנוקמים, כך נוצרו שומרי הגלקסיה. כך איחדו אותם לסרטים הבאים והוסיפו לבלגן את סטריינג', שהפך לפופולרי בפני עצמו.

בדיוק, הוא הצליח להפוך משהו עתיק כמו המיתולוגיה לפופולרי בקרב בני נוער, הוא החיה בקרב צעירים משהו שרק מעטים היו באמת מעוניינים בו

אתה קראת את הקומיקסים? אתה מכיר את העולם המקורי? כי אני לא מכיר מספיק את מה שקורה בקומיקסים והייתי רוצה להתחיל לקרוא אותם בשביל לראות את ההבדלים בין מה שיש בקומיקסים לבין מה שיש בסרטים וגם בשביל לראות מה עוד אני מפספס מהיקום הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 5 דקות ARTEMIS FOWL אמר:

אתה קראת את הקומיקסים? אתה מכיר את העולם המקורי? כי אני לא מכיר מספיק את מה שקורה בקומיקסים והייתי רוצה להתחיל לקרוא אותם בשביל לראות את ההבדלים בין מה שיש בקומיקסים לבין מה שיש בסרטים וגם בשביל לראות מה עוד אני מפספס מהיקום הזה.

לא קראתי קומיקסים של מארוול, וגם לא ראיתי הרבה מהסרטים אלא בעיקר מודע לקיומם ולקווים הכלליים. ממה שהבנתי יש המון גיבורי על חסרי חשיבות שאין טעם בכלל לנסות לזכור. יש לי חבר בישוב שבו גרים סבא וסבתא שלי שמשוגע על מארוול/די סי,  והוא אשכרה מכיר חלק מהם (הוא גם קיבל רישום של אחד מהם שאין לי מושג איך קוראים לו ממי שצייר אותו בסטודיו וגר באותו היישוב). העולם של מארוול לוקה בחסר מבחינת צירי זמן, מה שמאפשר להם לערבב את קפטן אמריקה ממלחמת העולם השניה עם טוני סטארק והמדע העתידני שלו. הגיוני? לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 1 שעה eri אמר:

לא קראתי קומיקסים של מארוול, וגם לא ראיתי הרבה מהסרטים אלא בעיקר מודע לקיומם ולקווים הכלליים. ממה שהבנתי יש המון גיבורי על חסרי חשיבות שאין טעם בכלל לנסות לזכור. יש לי חבר בישוב שבו גרים סבא וסבתא שלי שמשוגע על מארוול/די סי,  והוא אשכרה מכיר חלק מהם (הוא גם קיבל רישום של אחד מהם שאין לי מושג איך קוראים לו ממי שצייר אותו בסטודיו וגר באותו היישוב). העולם של מארוול לוקה בחסר מבחינת צירי זמן, מה שמאפשר להם לערבב את קפטן אמריקה ממלחמת העולם השניה עם טוני סטארק והמדע העתידני שלו. הגיוני? לא.

הם דווקא הצליחו לשלב דברים בצורה מאוד נחמדה.
זה נכון שיש כמה חורים בעלילה וכל מיני דברים שלא מצליחים להשתלב באופן מושלם, אבל דווקא הם הצליחו לשלב את קפטן אמריקה בעזרת קריוניקה טבעית שזה סוגשל הגיוני, לא מושלם לחלוטין אבל יש היגיון מסוים, והם גם מראים אך הוא לא מסתדר בהתחלה עם כל הטכנולוגיה החדשנית הזאתי.

אני חושב שהם הצליחו לבנות עולם קולנועי מאוד רחב ומורכב ברמה הכי גבוהה שהייתה עד עכשיו

מה שמזכיר לי את העולם של Star Wars שאני לא מכיר מספיק טוב כי ראיתי את הסרטים רק פעם אחת ממש מזמן, אבל אם יש מעריץ של Star Wars שצופה בהודעה הזאתי ורוצה להצטרף לדיון אז זה הזמן שלך לזרוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 7 שעות ARTEMIS FOWL אמר:

מה שמזכיר לי את העולם של Star Wars שאני לא מכיר מספיק טוב כי ראיתי את הסרטים רק פעם אחת ממש מזמן, אבל אם יש מעריץ של Star Wars שצופה בהודעה הזאתי ורוצה להצטרף לדיון אז זה הזמן שלך לזרוח.

אני מסכים שהעולם של StarWars מגוון מאוד, אבל הרבה מהיצורים שם חסרי שם. אחד היתרונות של מלחמת הכוכבים על כל יקום קולנועי אחר הוא שהם מסדרים חיילים על לוח משחק אינסופי- להכל יש זמן ומקום, אין שום התנגשויות. משהו פחות ברור הוא איך הם עוברים ממקום למקום- הם מגיעים למהירות האור ואז? 200 שנות אור הן 200 שנים של טיסה במהירות שלהם. אי אפשר לחצות את המהירות הזאת, וגם אם הטכנולוגיה שלהם מאפשרת את זה המהירות תגרום לפיצוץ עצום- חללית שלמה שנעה אחורה בזמן תתנהג כמו טונות על גבי טונות של אנטי חומר, שיתנגש בעצמו מהעבר... כל מה שאמרתי בגדר תאוריה פיזיקלית ומעולם לא נוסה או הוכח, אבל זו ההשערה המקובלת כרגע.

נערך על-ידי eri
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 1 שעה eri אמר:

אני מסכים שהעולם של StarWars מגוון מאוד, אבל הרבה מהיצורים שם חסרי שם. אחד היתרונות של מלחמת הכוכבים על כל יקום קולנועי אחר הוא שהם מסדרים חיילים על לוח משחק אינסופי- להכל יש זמן ומקום, אין שום התנגשויות. משהו פחות ברור הוא איך הם עוברים ממקום למקום- הם מגיעים למהירות האור ואז? 200 שנות אור הן 200 שנים של טיסה במהירות שלהם. אי אפשר לחצות את המהירות הזאת, וגם אם הטכנולוגיה שלהם מאפשרת את זה המהירות תגרום לפיצוץ עצום- חללית שלמה שנעה אחורה בזמן תתנהג כמו טונות על גבי טונות של אנטי חומר, שיתנגש בעצמו מהעבר... כל מה שאמרתי בגדר תאוריה פיזיקלית ומעולם לא נוסה או הוכח, אבל זו ההשערה המקובלת כרגע.

וזה למה העולמות האילו נוצרו אבל, גם העולם של מארוול וגם העולם של מלחמת הכוכבים.
אין צורך שהכל יהיה הגיוני לחלוטין, אחרי הכל זה מדע בדיוני, זה ההתגשמות של הפנטזיות והקונספירציות של האנשים באותה תקופה, דברים שהם מעבר להיגיון או מעבר לפיזיקה ולמדע.
אבל לפחות כל מה שהם יוצרים שם הוא עדיין עם היגיון מסוים, גם אם התוצאה לא הכי מושלמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היקום האהוב עלי, כפי שנאמר מעלי הרבה פעמים הוא הארי פוטר.

מה שכן, היה יכול להיות מגניב (אם בערך כמו בשיטה רציונלית) הארי פוטר לא היה כוכב הספר.

יש הרבה דמויות יותר מעניינות ממנו - האגריד, דמבלדור, וולדומרט ועוד הרבה.

כל הכבוד על האשכול! האשכול נבחר לבחירת העורך ובנוסף, בונוס נוסף  לחשבונך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד עולמות שאני חושב שראויים לציון:

1. העולם של "גלנקיל מותחן כבשים" ו-"גארו מותחן כבשים ועיזים". הספרים מתרחשים בעולם שלנו, בכפר קטן באירלנד ולאחר מכן באיזור של טירה כלשהי באירופה. מה מיוחד בספרים האלה? הם מסופרים מנקודת מבטן של כבשים! העולם לא עשיר ביצורים מוזרים (מלבד בני אדם שלא יודעים להעריך ליחוך עשב טוב), ולא עשיר במקומות. הוא עשיר בתיאורים ודימויים מנקודת מבט ממש מגניבה, ובהמון המון עשב.

2. "עולם הדיסק" של טרי פראצ'ט. עולם הדיסק, עולם שטוח ועגול, משייט בחלל כשהוא נישא על גבם של ארבעה פילים העומדים על גב צב ענקי בשם א'טואין הגדול. קיימים שם המון יצורים קלאסיים כמו טרולים, גמדים, ערפדים, אנשי זאב, אלפים... סדרת עולם הדיסק היא סדרת פנטזיה הומוריסטית סאטירית. היא מכילה המון מקומות מעניינים, ואפשר למצוא בה אמונות ורעיונות מופשטים שלובשים צורה אנושית. בסדרה יש הרבה ספרים שמחולקים לתת סדרות לפי דמויות ונושאים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 18 שעות cactus אמר:

היקום האהוב עלי, כפי שנאמר מעלי הרבה פעמים הוא הארי פוטר.

מה שכן, היה יכול להיות מגניב (אם בערך כמו בשיטה רציונלית) הארי פוטר לא היה כוכב הספר.

יש הרבה דמויות יותר מעניינות ממנו - האגריד, דמבלדור, וולדומרט ועוד הרבה.

אבל אז זה היה מאבד את כל הפואנטה של הילד ששרד, וכל הסיפור והדמויות נבנו מסביב להארי כי הכל התחיל בו, עוד לפני שעולם הקוסמים היה קיים

לפני 16 שעות eri אמר:

עוד עולמות שאני חושב שראויים לציון:

1. העולם של "גלנקיל מותחן כבשים" ו-"גארו מותחן כבשים ועיזים". הספרים מתרחשים בעולם שלנו, בכפר קטן באירלנד ולאחר מכן באיזור של טירה כלשהי באירופה. מה מיוחד בספרים האלה? הם מסופרים מנקודת מבטן של כבשים! העולם לא עשיר ביצורים מוזרים (מלבד בני אדם שלא יודעים להעריך ליחוך עשב טוב), ולא עשיר במקומות. הוא עשיר בתיאורים ודימויים מנקודת מבט ממש מגניבה, ובהמון המון עשב.

2. "עולם הדיסק" של טרי פראצ'ט. עולם הדיסק, עולם שטוח ועגול, משייט בחלל כשהוא נישא על גבם של ארבעה פילים העומדים על גב צב ענקי בשם א'טואין הגדול. קיימים שם המון יצורים קלאסיים כמו טרולים, גמדים, ערפדים, אנשי זאב, אלפים... סדרת עולם הדיסק היא סדרת פנטזיה הומוריסטית סאטירית. היא מכילה המון מקומות מעניינים, ואפשר למצוא בה אמונות ורעיונות מופשטים שלובשים צורה אנושית. בסדרה יש הרבה ספרים שמחולקים לתת סדרות לפי דמויות ונושאים.

עולם נוסף אז שאני רוצה לציין זה העולם של ארטמיס פאול.

כל הפרופיל שלי היה בהשראתו באותה תקופה כי מאוד אהבתי את הרעיון של ילד גאון שלמרות הגיל שלו הוא מצליח להשיג את מה שהוא רוצה.
העולם בארטמיס פאול מורכב מעולם בני האדם ועולם הפיות שחיים מתחת לפני האדמה בעיר שנקראת היוון סיטי, יש שם פיות, גמדים, גובלינים, טרולים, קנטאורים, פיקסים וכו', רק שבעולם הזה יש להם תרבות מאוד עירוניסטית אבל במקביל עתידנית.
בני האדם לא מודעים לעולם הזה שקיים מתחתיהם והפיות רוצות לשמור על זה ככה כי בני האדם כמעט השמידו אותם בעבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 3 דקות ARTEMIS FOWL אמר:

עולם נוסף אז שאני רוצה לציין זה העולם של ארטמיס פאול.

מאוד אהבתי את הרעיון של ילד גאון שלמרות הגיל שלו הוא מצליח להשיג את מה שהוא רוצה.
העולם בארטמיס פאול מורכב מעולם בני האדם ועולם הפיות שחיים מתחת לפני האדמה בעיר שנקראת היוון סיטי, יש שם פיות, גמדים, גובלינים, טרולים, קנטאורים, פיקסים וכו', רק שבעולם הזה יש להם תרבות מאוד עירוניסטית אבל במקביל עתידנית.
בני האדם לא מודעים לעולם הזה שקיים מתחתיהם והפיות רוצות לשמור על זה ככה כי בני האדם כמעט השמידו אותם בעבר.

אני מכיר את הסדרה- העולם לא מקורי במיוחד, אבל הדמויות שבו מאוד טובות, גם מבחינת האישיות וגם מבחינת החוזקות/חולשות שלהן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 9 דקות ARTEMIS FOWL אמר:

אבל אז זה היה מאבד את כל הפואנטה של הילד ששרד, וכל הסיפור והדמויות נבנו מסביב להארי כי הכל התחיל בו, עוד לפני שעולם הקוסמים היה קיים

לפני 16 שעות eri אמר:

ומה היה קורה אם נוויל היה ה"נבחר"? אחרי הכול הנבואה תאמה לשניהם.

וכפי שדמבלדור ציין, באותה מידה וולדמורט היה יכול להחליט שמדובר בכתם מיץ על הרצפה וכתם המיץ כבר היה הופך להיות ה"נבחר".

הנבואה לא באמת שווה משהו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 2 דקות cactus אמר:

ומה היה קורה אם נוויל היה ה"נבחר"? אחרי הכול הנבואה תאמה לשניהם.

וכפי שדמבלדור ציין, באותה מידה וולדמורט היה יכול להחליט שמדובר בכתם מיץ על הרצפה וכתם המיץ כבר היה הופך להיות ה"נבחר".

הנבואה לא באמת שווה משהו...

טעות בתשובה- הבעיה היא לא בעובדה שהארי הוא הגיבור, אלא בהארי עצמו. הארי שונה היה עושה את העבודה טוב יותר. עוד אפשרות היא שינוי של סיפור הרקע כדי ליצור דמות ראשית טובה יותר. את שניהם יודקובסקי עשה בשיטה הרציונלית, שהיא סדרה טובה בהרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 1 שעה eri אמר:

אני מכיר את הסדרה- העולם לא מקורי במיוחד, אבל הדמויות שבו מאוד טובות, גם מבחינת האישיות וגם מבחינת החוזקות/חולשות שלהן.

אואן קולפר באמת כתב דמויות טובות וגם יש כמה ספרים שהסיפור טוב אבל לפי דעתי הסיפור מדרדר ככל שממשיכים בספרים

נערך על-ידי ARTEMIS FOWL
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 10 דקות ARTEMIS FOWL אמר:

אואן קולפר באמת כתב דמויות טובות וגם יש כמה ספרים שהסיפור טוב אבל לפי דעתי הסיפור מדרדר ככל שממשיכים בספרים

כן אבל אם נוויל היה הנבחר אז היית שואל "ומה אם הארי היה הנבחר?" אז בסופו של דבר זה לא משנה מה היה יכול להיות, אלא מה היה.
והנבואה שווה משהו כי היא הובילה את וולדמורט לבחור בהארי, אחרי שהוא היה מודע לנבואה היה לו רק נתיב אחד לבחור בו וזה להשמיד את מי שהנבואה מתכוונת אליו.
ובסופו של דבר הנבואה גם הייתה ניתנת לפירוש, יכול להיות שהוא היה בוחר בנוויל ואז הוא היה הנבחר.
היו בעצם 4 אפשרויות שהיו יכולות לצאת לפי הנבואה: 1. הארי מנצח 2. הארי מפסיד 3. נוויל מנצח 4. נוויל מפסיד.

אם וולדמורט לא היה שומע בכלל על הנבואה אז זה היה כבר משהו אחר

דמבודלור מסביר, שלנבואה יש כוח רק אם מי שניבאו עליו מאמין בה.

אם וודלמורט היה שומע את הנבואה והיה אומר "כן בטח" לא הארי ולא נוויל היו משמידים אותו.

ככה שזו בעצם האפשרות החמישית, כמובן אם נתיחס למימד (השישי או השביעי? אני כבר לא זוכר) הבחירות, אז יש איןסוף אפשרויות.

אתה מבין? הבחירות יוצרות לנו ענף...

הכול מתחיל במישור אחד הבחירה הראשונה, אבל מאז יש לך כל פעם לפחות 2 אופציות עד שאתה כבר לא יכול לשאול "מה היה קורה אם?" כי אנחנו מובלים לדרך אין סופית שבה הסיפור היה יכול להיכתב במיליון דרכים שונות. אז לא. אין רק 4 אפשרויות.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*צונזר מחשש לספויילרים*

נערך על-ידי ARTEMIS FOWL
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@ARTEMIS FOWL@cactus בלי ספוילרים למי שלא קרא. בנוסף, העולמות החלופיים שעליהם אתם מדברים סוטים מנושא הדיון, מכיוון שאינם קיימים. רוצים לדבר על עולם חלופי שיצרתם, תיצרו אותו קודם. אם אתם רוצים ליצור פאנפיק על הארי פוטר, זה חוקי לחלוטין כל עוד הוא אינו מסחרי ואינו כולל זכויות יוצרים. (זה לא תקף לגבי כל ספר, וזה ממש מגניב מצדה של רולינג.) ממליץ על הפאנפיקים "הארי פוטר והשיטה הרציונלית" ו"גולדשטיין". השני מכיל תוכן לא צנוע בגרסתו האנגלית, והמתרגמים (שלזמן קצר הצטרפתי אליהם) בחרו לצנזר, אבל לא השלימו את  התירגום ככל שאני יודע.

נערך על-ידי eri
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני ב-27.12.2021 at 16:54 cactus אמר:

היקום האהוב עלי, כפי שנאמר מעלי הרבה פעמים הוא הארי פוטר.

מה שכן, היה יכול להיות מגניב (אם בערך כמו בשיטה רציונלית) הארי פוטר לא היה כוכב הספר.

יש הרבה דמויות יותר מעניינות ממנו - האגריד, דמבלדור, וולדומרט ועוד הרבה.

כל הכבוד על האשכול! האשכול נבחר לבחירת העורך ובנוסף, בונוס נוסף  לחשבונך.

אוף איך שמעצבנים אותי אנשים שאומרים את זה.

ג'יי קיי רולינג היא גאון והיא צודקת לגמרי שהגיבור לא יכול להיות:

1. רון: כבר קשור לעולם הקוסמים

2. הרמיוני: גיבור חכם מדי זה מסבך את הקוראים

3. נוויל: לנוויל אין עמוד שדרה, גיבור צריך להיות גיבור

4. דמבלדור: מת, וזקן מדי

5. וולדמורט: הנבל

6. ג'יני: צעירה, וגם קשורה כבר לעולם הקוסמים

7. דין תומס: לא קשור, נורמאלי מדי.

וככה אני יכול להמשיך עוד ועוד, הארי הוא הבחירה ההגיונית היחידה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 1 דקה NFrealmusic אמר:

5. וולדמורט: הנבל

 

שנייה דקה, ומה רע בסיפור על הנבל?! 

זאת תהיה זווית רעיה מרעננת חדשנית ומדהימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח
אשכול זה נעול לתגובות חדשות.
 Share

  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    • אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.