• צור חשבון
עבור לתוכן
×
×
  • צור חדש...

יום כיפור הקרב ובא עלינו


Recommended Posts

אהלן אנשנושים וברוכים הבאים לעוד אשכול שלי, היום האשכול הולך לעשות ביום כיור הקרב ממשמש ובא ואנחנו צריכים להתכונן!

שימו לב האשכול נכתב על פי מה שאני יודע ולא על פי מה שהמועד מסמל אלא הכל מנקודת מבטי האישית בין ם זה תפילות או צום אני כותב על המועד נטו מהיכרותי איתו!

אז נתחיל מה זה בכלל יום כיפור?

יום כיפור הוא מועד, חשוב יותר מחג אבל אינו חשוב יותר משבת, אבל אם חל בשבת החובה היא לצום! אפילו בשבת הצום היחיד שזה קורה בו!

יום כיפור הוא יום בו אנו, בני האדם נשפטים לפני הקדוש ברוך הוא עומדים לפניו ומתפללים חזק משאפשר, צמים ככל הניתן ומתענים כדי שייפתחו שערי שמיים ונוכל להיכתב לפחות בספר הבינוניים אם לא הצדיקים.

כל אחד על פי המעשים האישיים שלו נכתב באחד משלושה ספרים:

צדיקים

בינוניים 

ורשעים

קטגוריית הצדיקים נכללים כל האנשים שעמדו ברוב הלכות התורה ולא התירו את הרוב המוחלט ועושו הרבה מאוד מצוות מוספות כמו לימוד תורה בשעות הפנאי, קריאת תהילים וכו...

 (בלתי אפשרי מבלי להעביר שנה שלמה מבלי לעבור על אפילו חוק אאחד מהתורה גם אם הוא הכי שולי כמו לשון הרע, הוצאת דיבה חמדנות וכו...)

בבינוניים נכתבים אלה שעשו מצוות ומגיע להם לעבור גם את השנה הזאת,  עשו מצוות בסיסיות וכמעט ולא עברו על חוקי התורה (כיבוד הורים, ציצית, תפילות וכו..)

ברשעים נכתבים אלו שעשו מעשים נבזיים ומרושעים כנגד התורה וללא כל התחשבות באנשים הסובבים אותם או כנגד הקדוש ברוך הוא (רצח וכו...)

דבר חשוב: לא כל האלה הנכתבים בספרי הרשעים מתים אומנם גזר דינם נחרץ אבל יכול להיות שתהיה עליהם שנה קשה ממות(מחלות וייסורים, בעיות משפחה וכו...)

יום כיפור אינו נקרא חג אלא מועד! זה דבר קריטי מאוד כי אם אתה קורא ליום בו החיים שלך נתונים בכף המאזניים, אתה לא אוכל ולא שותה, וכמעט כל הזמן בלי מנוחה אתה בבעיה קשה!

וההגדרה של חג היא יום בוא אתה שמח  חג מלשון חוגג, מועד פירושו מאורע חשוב לא משנה מה הוא, צום יום העצמות , לא משנה.

תחשבו על זה בתור צורות הנדסיות מלבן  לא נחשב ריבוע אבל ריבוע נחשב מלבן או במילים אחרות חג נקרא מועד אבל לא כל מועד הוא חג!

 

נהוג לאמר גם לפני וגם אחרי כיפור בספר החיים ניכתב וניחתם כי לפי היהדות גם אם נרשמת בספר הצדיקים זה לא אומר שאתה לא יכול לעבור בין רגע לרשעים שהרי הספרים נסגרים רק לאחר תפילת נעילה הסוגרת את שערי שמיים ונועלת את הספרים!

 

יום כיפור הוא יום בישראל שאפילו ערבי ישראל  ונקרא היום הקודש בשנה גם בשבילנו וגם בשבילם!

ערבי ישראל משתדלים לכבד בד"כ לא תמצא כלי רכב בכביש ביום הזה, בלי קשר לערבים אפילו אלא תמצא הרבה מאוד ילדים עם אופניים וקורקינטים שנהנים להם ברחבי הכבישים ההורים או בלי.

הדתיים ברוב היום נמצאים בבתי הכנסת חוץ משעתיים של מנוחה וחוזרים עד צאת הצום.

בכיפור סדר התפילות שונה משל יום רגיל או מיום שבת אך סדרו הוא כמוהו, הצום מתחיל בלילה שלפני ונגמר בלילה שאחרי, איך זה נראה?

יום הכיפורים הוא היום היחיד בשנה שבו מתפללים חמש תפילות ולא ארבע כפי שנהוג בכל שבת וחג: מתפללים לפי הסדר הרגיל  ערבית, שחרית, מוסף, מנחה, ומוסיפים תפילת נעילה. עם הוספות של מלא פיוטים.

היום הראשון:

תפילת ערבית: תפילות יום הכיפורים נפתחות בפיוטים "לך אלי תשוקתי" ו"שמע קולי אשר ישמע בקולות" תפילה שכוללת וידוי ובקשה שיסוריי התענית יכפרו על החטאים. לאחר מכן אומרים את תפילת כל נדרי - התרת נדרים שהתחייבנו בהם בשנה החולפת ובעיקר נדרים שאינם מדעת, שהם מעשים שאנו חוזרים עליהם שוב ושוב.

ואז הולכים לישון מבלי לאכול ומבלי לשתות שהרי צום.

היום השני:

לא מצחצחים שיניים שמא נבלע משחה או מים וזה יחשב כשתייה או כאכילה במילים אחרות: שבירת הצום, שותפים ידים רק על מפרקי האצבעות עליהן יש ציפורניים והולכים לתפילה:

שחרית: התפילה כמעט רגילה לגמרי חוץ מכמה תוספות קטנות בתפילה התפילה משתנה כשמגיעים לקריאת התורה.

הקריאה בתורה בתפילת שחרית היא בפרשת יום הכפורים, זהו היום היחיד בשנה בו שישה עולים לתורה בשבת עולים שבע . לאחר ההקריאה בתורה עורכים בעדות אשכנז את תפילת הזכרת נשמות. מוסף: בהאשכנזים מתחילים בקריאה של "הנני העני ממעש" ואז "ונתנה תוקף" והם ממשיכם כרגיל את מוסף, ספרדים לא נוהגים כך.

תפילת מוסף של יום הכיפורים כוללת את "סדר העבודה" שבו מפרטים את סדר העבודה במקדש בעבר, בגלל שזה היום היחיד שבו היה נכנס הכהן הגדול לקודש הקודשים בבית המקדש, לבקש כפרה על העם. ולכן נוהגים לפייט פיוטים המתארים את מראהו של הכהן הגדול בצאתו בשלום מן הקודש, שמתואר שם ברוב הדר.

מנחה: קריאת התורה בתפילת מנחה דומה לתפילה שחרית. רק בלי כל הקריאת שמע והברכות הקודמות מתחילים מ אשרי יושבי ביתך וממשיכים כסדרם!

 נעילה: תפילה זו חותמת את יום הכיפורים וכוללת פיוטים ותחינות הנוגעים לסיומו המתקרב של היום. הספרדים והאשכזנים נוהגים לומר את הפיוט "אל נורא עלילה" לפני תפילת נעילה. בסופה נקראים פסוקים של קבלת עול מלכות שמיים באופן דומה לפסוקים הנאמרים בזמן יציאת נשמה.

 

 שופר: בסוף תפילת נעילה, במוצאי הצום, תוקעים בשופר, זכר לתקיעת השופר ביום הכיפורים של שנת היובל המודיע על שחרור העבדים, וכהודעה לציבור על סיום הצום התקיעה מותרת רק לאחר צאת החג, ולכן נהוג להאריך בתפילה כדי להגיע לתקיעה לאחר צאת הכוכבים, או לפחות בין השמשות. יהאשכנזים בדרך כלל תוקעים רק תקיעה אחת אבל ויש אשכנזים שתוקעים בשופר תקיעה שברים תרועה ותקיעה או בקיצור תשר"ת. הספרדים נוהגים לתקוע תשר"ת, תש"ת תר"ת ואחר כך תרועה גדולה.

תשר"ת- תקיעה שברים תרועה תקיעה

תש"ת- תקיעה שברים תקיעה

תר"ת- תקיעה תרועה תקיעה

זה ראה בערך ככה:

תקיעה: ---------------------------------------------

שברים: ---  --- --- 

תרועה: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 

גם אלה שלא צמים ולא הולכים לתפילות נשארים בבית, כדי לא לצאת בטעות עם אוכל ולגרות אחרים ולא בשביל לנסוע באוטו!

 

ושבספר החיים ניכתב וניחתם! שתהיה לנו שנה טובה וגמר חתימה טובה!

מקווה שהעשרתי לכם את הידע! ועד הפעם הבאה, בעיי!

 

נערך על-ידי Hor1zon original
קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
לפני 6 שעות Hor1zon original אמר:

 

יום כיפור אינו נקרא חג אלא מועד! זה דבר קריטי מאוד כי אם אתה קורא ליום בו החיים שלך נתונים בכף המאזניים, אתה לא אוכל ולא שותה, וכמעט כל הזמן בלי מנוחה אתה בבעיה קשה!

וההגדרה של חג היא יום בוא אתה שמח  חג מלשון חוגג, מועד פירושו מאורע חשוב לא משנה מה הוא, צום יום העצמות , לא משנה.

תחשבו על זה בתור צורות הנדסיות מלבן  לא נחשב ריבוע אבל ריבוע נחשב מלבן או במילים אחרות חג נקרא מועד אבל לא כל מועד הוא חג!

 

 

 

אני לא מסכים! יום כיפור הוא היום ה2 הכי שמח בשנה לפי התורה לכן הוא אמנם מועד אבל חוגגים ושמחים בו הצום זה משום הכבוד והיראה למעמד. לא סתם אומרים "לא היו ימים טובים לישראל כט''ו באב וכיום הכיפורים" יום הכיפורים זה הזמן שלנו, אנחנו טהורים לגמרי ודומים לכמעט מלאכים זה גם הזמן שה' אומר לנו שלא משנה כמה רעים היינו אנחנו יכולים להשתנות!

אשכול מעולה ומנוסח היטב

נערך על-ידי 4Shadow
קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

כל הכבוד על האשכול, מסודר ומעניין.

לגבי הימים, זה יום אחד, לא שניים.

נכנס לבחירת העורך.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אשכול מעולה 

תיקון קטן - יום כיפור זה לא יום הדין, יום הדין זה ראש השנה ויום כיפור זה יום של רחמים כאילו מודים שעשינו עוונות וכ'ו ומבקשים עליהם סליחה

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

כל הכבוד על האשכול.

בונוס עודכן לחשבונך.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

אורח
הוסף תגובה

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

טוען...
  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.