Constantine 302 דווח פורסם January 22 (נערך) שם משתמש במשחק: Icarusההצעה: עם כניסת מערכת הקרבות הרנדומלית למשחק, אני חושב שנחוץ שאנשים יכירו את הפוקימונים המשומשים והחזקים ביותר שמשומשים בקרבות כבר כיום, ואת החולשות שלהם. גם כדי להפעיל את מערכת הקרבות בצורה טובה יותר וגם כדי לעזור למתחילים (אפרט זאת בהמשך), אציע כמה סוגי סטטיסטיקות מורחבות לגבי פוקימונים המשתמשים בעקרונות של ניתוח מידע ליצירת אסטרטגיה. שימו לב שאני יוצא מנקודת הנחה שהשרתים חזקים מספיק לשמור מידע כל כך גדול. הבה נתחיל: בסטטיסטיקה זו ניגע בעיקר בפוקימונים המשומשים ביותר בקרבות הזירה, מפוצל לשני מקרים: מדורגים וידידות. בעצם כל כמות זמן מסוימת (10 דקות, חצי שעה, 6 שעות או אפילו בזמן האיפוס) השרת יגש לטבלה במסד הנתונים שתספור אילו פוקימונים משומשים ביותר במערכת הקרבות לפי pid (מספר פוקימון) וכמות הפעמים ששומש. בעצם, סטטיסטיקה זו נותנת אינדיקציה מול אילו אויבים נוכל להתמודד, ואיך לתכנן נכון את השישייה שלנו ככה שלנו יהיה את עיקרון ההפתעה. מגניב לראות איך סטטיסטיקה כזו תשפיע על הליגה, וכמה דינאמית היא תהיה. אולי יזרח פוקימון חדש שלא השתמשו בו מעולם? בסטטיסטיקה זו בעצם נתעסק בפרמטר נוסף בקרבות הפוקימונים, יחס K/D. בעצם יחס K/D משומש המון בעיקר במשחקי מחשב, ועוזר לתת אינדיקציה על פוטנציאל במצבים מסוימים. K/D הוא יחס בין כמות התבוסות שהפוקימון נחל (איבוד חיים לגמרי) לבין כמות ההבסות (גרימה לאובדן חיים). כמובן שקיים פרמטר נוסף מדי פעם בשם A, שהוא Assist, אם הפוקימון הוריד חיים לפוקימון אחר ולא הרג אבל החליש אותו, מגיעות לו נקודות זכות. לדוגמה אפשר להוציא פוקימון נורא חזק ולהחליש איתו את כל הפוקימונים של היריב, אבל הוא לא ישרוד כדי לראות תבוסה, אז זה פרמטר שחשוב לציין. באותו אופן, השרת יגש לטבלה במסד הנתונים לפי pid וישתמש בקאונטרים של K, D ו-A על מנת ליצור סטטיסטיקה זו. ניתן להוסיף אותה ל"מידע על הפוקימון" כך שנוכל לדעת בעצם שימוש של כל פוקימון שנוסה אי פעם בקרבות זירה. סטטיסטיקה זו מתמקדת בחולשות של הפוקימון. בעצם, מי האויבים הכי גרועים של הפוקימון שאתה מתכנן לשים? הרי ידוע שלכל פוקימון יש חוזקות, אבל יש גם חולשות. סטטיסטיקה זו תציג את שלושת הפוקימונים שמביסים את הפוקימון הנבחר הכי הרבה בקרבות זירה. השרת באופן דומה יפנה למסד הנתונים ויעדכן כל פוקימון ב"מידע על הפוקימון" ותעדכן במידע את שלושת האויבים המושבעים, שהם שלושת הפוקימונים שסטטיסטית מביסים אותו הכי הרבה. באמצעות pid של הפוקימון השרת ייגש לטבלה וישלוף משם 3 pid נוספים של "האויבים המושבעים". באופן דומה ארצה להציע גם מתקפות שהרגו את הפוקימון הכי הרבה\הורידו לו הכי הרבה חיים. סטטיסטיקה זו מתמקדת דווקא באספקט של מתקפות ולא בפרטים שהם יותר טכניים כמו מי נתן את המכה האחרונה. כאן, על כל פוקימון יירשמו 4 המתקפות הנפוצות ביותר שלו, בצורה דומה. השרת יפנה לטבלה באמצעות pid של הפוקימון וישלוף את 4 המתקפות הכי נפוצות אליו, כולל הכוח שלהן. בנוסף לכך, צריך ללמוד דברים נוספים כמו טבעות. לכן הסטטיסטיקה הזו תתמקד דווקא בכמה טבעות ומאיזה סוג שמים על כל פוקימון. לכל פוקימון תהיה סטטיסטיקת טבעות, בעצם, כל פעם ששמים טבעת על פוקימון מסוים, היא נוספת ל"היסטוריית הטבעות" של הפוקימון. במידע עליו, יוכל להיפתח דף שיראה באחוזים אילו טבעות שמו עליו באופן כללי כל שחקני הליגה. *דוגמאות לסטטיסטיקות מסוימות אוסיף בסוף ההצעה כציטוט (ספוילר), את הסטטיסטיקות הללו כתבתי באמצעות סקריפט שמשתמש בספריית CanvasJS ל-HTML5. כיצד אני חושב שההצעה יכולה לתרום למשחק: להצעה זו יש אפשרות לתרום למשחק בשני אספקטים, אתחיל באספקט אחד, אסטרטגיה: לדעת את הסיכויים שלך לנצח אם תבצע מהלך ולקחת סיכון, אבל סיכון מחושב, זו אסטרטגיה. אתה לא יכול לסמוך רק על כוח טהור לנצח, ולפעמים אפילו רטטה אחד יכול לשנות את העולם. אני חושב ששחקנים מתחילים יוכלו ללמוד המון מלצפות בסטטיסטיקות כאלו, אין בסטטיסטיקות האלו תחושת כבוד של "אני הכי חזק" אלא הן באות בצורה לימודית להראות את החולשות והחוזקות של כל פוקימון, לטוב ולרע. לאט לאט שחקנים יקראו את הדברים האלה ויוכלו להבין לבד, בלי עזרה של אנשים בצ'אט, ולהתקדם הרבה יותר מהר רק על סמך מה שקיים בליגה ולא על אנשים מנוסים שיודעים. אמנם הידע של האנשים קיים בשביל לשתף, אבל יכול להיות שגם הם מפספסים משהו. מה שאני אוהב בסטטיסטיקה, במיוחד של קרבות פוקימון, זה איך תמיד אנשים מצליחים להפתיע עם כניסה של פוקימונים חדשים. אני חושב שזה יעודד אנשים לעשות דברים מגוונים שהם לא חשבו עליהם, להשתמש הרבה יותר במערכת הקרבות ובכלל להתנסות בפוקימונים ואסטרטגיות שונות ומשונות. וכעת, לאספקט השני, שיפור מערכת הקרבות הרנדומלית: מערכת קרבות רנדומלית, כשמה, צריכה להיות רנדומלית. אבל כשאנחנו מדברים על משחק בסדר גודל הליגה, אנחנו לא יכולים ליצור מצב בו מישהו משתמש בפידג'י רמה 5 ומישהו משתמש ברג'יאלקי רמה 100. לכן, בעזרת סטטיסטיקות אלו נוכל לדעת מה הפוקימונים המשומשים ביותר, ולהשתמש בהם הכי הרבה בסט הרנדומלי שאנחנו נותנים למערכת לבחור ממנה. בעצם אנחנו אמנם מורידים את הרנדומליות בזה שאנחנו מתעסקים עם מה שאנחנו מציעים, אבל אנחנו יכולים להראות פוטנציאל חבוי של פוקימונים שלא היה ידוע על קיומם. נניח מגה לוקאריו הוא פוקימון ממש טוב שיכול להביס כמה נכחדים, אז אם פתאום יהיה קרב של מגה לוקאריו אל מול נכחד פתאום אנשים יבינו: "וואללה מגה לוקאריו הוא טוב! אני צריך להתחיל לאמן.", ולאט לאט הסטטיסטיקות יעלו. מספיק שמישהו אחד ישתמש במגה לוקאריו בזירת הקרבות כדי להוסיף אותו לסטטיסטיקה, ולאט לאט עוד אנשים יתחילו. זה גם יגרום לאנשים לנסות אסטרטגיות חדשות, כי הם תמיד יכולים לגלות משהו חדש ומגניב ולהפוך את פני הליגה. כמו כן כבר יצא לי להתעסק בעבר עם שרתים ושאילתות SQL, אז מציע את עזרתי אם צריך ביצירת מערכת כזו. אם אין בי צורך, מצוין! פחות עבודה בשבילי. אבל אם יש, אשמח לעזור. ועכשיו, אראה תוצאות של סטטיסטיקות ששרבטתי עם CanvasJS: שימוש בנכחדים בקרבות זירה (נתונים מומצאים לגמרי! כשישתמשו בנתונים מהמסד האמיתי, הם יהיו יותר מדויקים): מתקפות נפוצות על פוקימון (סטטיסטיקה מומצאת, עיצוב שונה, סתם להראות מגוון): בנוסף, אשים פה סקריפט דוגמה של הסטטיסטיקה האחרונה ששלחתי: <!DOCTYPE HTML> <html> <head> <script type="text/javascript"> window.onload = function () { var chart = new CanvasJS.Chart("chartContainer", { theme: "dark2", animationEnabled: false, title:{text: "Shavuot Moltres מתקפות נפוצות על הפוקימון"}, data: [{type: "column", ataPoints: [ { label: "Screen of Bubbles", y: 100 }, { label: "Solar Beam", y: 50 }, { label: "Ice Beam", y: 103 }, { label: "Sky Attack", y: 38 }, { label: "Overheat", y: 75 } ]}]}); chart.render(); } </script> </head> <body> <div id="chartContainer" style="height: 370px; width: 100%;"></div> <script src="https://canvasjs.com/assets/script/canvasjs.min.js"> </script> </body> </html> נערך January 22 על-ידי Constantine התנגש עם לחיץ בליגה, שיניתי 1 TheUnreal reacted to this ציטוט שתף אשכול קישור ישיר להודעה שתף באתרים אחרים
tamirr 65 דווח פורסם January 23 (נערך) אני בעד זה אין סיבה שלא רק יתן לך מידע יותר טוב על הכל נערך January 23 על-ידי tamirr ציטוט שתף אשכול קישור ישיר להודעה שתף באתרים אחרים
TheUnreal 170 דווח פורסם January 23 ואוו! תודה על ההשקעה והפירוט, רמת הידע הטכני שלך מאוד גבוהה והפירוט בהתאם, נהנתי לקרוא. אני מסכים כמעט עם כל מה שרשמת, אלו יכולות להיות הצעות מעולות, אבל כל הסטטיסטיקות לא יהיו שוות ערך לאחר שנוסיף אפקטים להתקפות. לכן - לפני שמתחילים לבנות סטטיסטיקות, צריך לחשוב אם המערכת הנוכחית מספיק טובה או שאנחנו רוצים שיהיו גם אפקטים וזה משנה לגמרי את תמונת המצב במשחק. 1 RoarDialga reacted to this ציטוט שתף אשכול קישור ישיר להודעה שתף באתרים אחרים
Guest ARayquaza דווח פורסם January 23 וואו הצעה מדהימה, מפורטת ולדעתי רק תוסיף. בעד ציטוט שתף אשכול קישור ישיר להודעה שתף באתרים אחרים
Purple shine 281 דווח פורסם January 23 אני מסכים עם הבעלים זה פירוט משוגע!!! ואני בעד אני חושב שזה יכול מאוד לעזור!!! ציטוט שתף אשכול קישור ישיר להודעה שתף באתרים אחרים
Constantine 302 דווח פורסם January 23 לפני 2 שעות TheUnreal אמר: ואוו! תודה על ההשקעה והפירוט, רמת הידע הטכני שלך מאוד גבוהה והפירוט בהתאם, נהנתי לקרוא. אני מסכים כמעט עם כל מה שרשמת, אלו יכולות להיות הצעות מעולות, אבל כל הסטטיסטיקות לא יהיו שוות ערך לאחר שנוסיף אפקטים להתקפות. לכן - לפני שמתחילים לבנות סטטיסטיקות, צריך לחשוב אם המערכת הנוכחית מספיק טובה או שאנחנו רוצים שיהיו גם אפקטים וזה משנה לגמרי את תמונת המצב במשחק. תודה רבה על התגובה. בתור מישהו שמצא את עצמו קורא אלפי סטטיסטיקות כאלו למשחקי הפוקימון ב-3DS אני חושב שהן יכולות לתרום, אבל הן כן נורא תלויות מצב. בכל אופן, אני אשמח לראות מה צפוי להתחדש במערכת ואני מניח שעם החידושים שיבואו אוכל להעלות רעיונות נוספים, אבל בכל אופן, תודה רבה על הקריאה ואני מחכה בקוצר רוח לראות איך המערכת תשתפר ותתקדם. ציטוט שתף אשכול קישור ישיר להודעה שתף באתרים אחרים