מעבר לתוכן

תחרות החידה היומית| אלול


גילעד

הודעות מומלצות

  • אחראי הקהילה
לפני 4 שעות FireTitan כתב:

טקס התרת נדרים הוא טקס יהודי שנועד לשחרר אדם מהתחייבויותיו לנדרים או שבועות שהוא נדר או נשבע ולא הצליח לקיים.

מהלך הטקס:
1. העמדת שלושה אנשים כבית דין: יש צורך בשלושה אנשים, המכונים "בית דין", אחד מהם חייב להיות בקיא בהלכה. על האדם המבקש להתיר את נדריו להציג את בקשתו בפני בית הדין.

2. הצהרת הנדר: האדם המבקש את ההתרה צריך לומר בפני בית הדין על הנדר או הנדרים שהוא נדר, ולהסביר לא יוכל או מעוניין לקיים אותם.

3. חיפוש פתח: בית הדין מנסה למצוא "פתח" להתרת הנדר, סיבה הלכתית שמאפשרת לשחרר את האדם מהנדר. הפתח חייב להיות סיבה הגיונית ומספקת.

4. התרת הנדר: לאחר מציאת הפתח או סיבה מספקת, חברי בית הדין אומרים שלוש פעמים "מותר לך", וכך הנדר מתבטל.

תפילת "כל נדרי":
בליל יום כיפור יש תפילה מיוחדת בשם "כל נדרי", שבה מתירים באופן כללי את הנדרים העתידיים שאדם עשוי לנדור בשנה הבאה, כדי להימנע מהתחייבויות שאי אפשר יהיה לקיים.


 

4o

תשובה נכונה ומפורטת!

אתה זוכה ב- 80 מטבעות לחשבונך.

החידה הבאה תפורסם מחר, בין השעות 17:00-19:00.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • גילעד נעל את אשכול
  • FreddieNF פתח מנעילה את אשכול

שאלה שביעית:

לפי רש״י, ישנם 3 ספרים שנפתחים בראש השנה, הנקראים ״ספרי הזיכרון של מעשי הבריות״, מהם 3 הספרים? ומה נכתב בהם?

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

צדיקים גמורים: נחתמים מיד לחיים

רשעים גמורים: נחתמים למיתה

בינוניים: תלויים ועומדים מראש השנה עד יום הכיפורים. זכו – כותבים אותם לחיים. לא זכו - כותבים אותם למיתה.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

ספר הצדיקים - בו נכתבים מעשיהם הטובים של הצדיקים, ואותם מאשרים לחיים טובים.

ספר הרשעים - בו נכתבים מעשיהם הרעים של הרשעים, ואותם נכתבים למוות.

ספר הבינוניים - בו נכתבים מעשיהם של הבינוניים, והם נשפטים לפי מעשיהם, ואם הם מתהדרים במעשים טובים, הם זוכים לחיים, ואם לא, הם נידונים למוות.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

אנשים טובים ה רושם לתחייה 

אנשים בינוניים ה רושם לתחייה לבינתיים עד לשנה הבאה

אנשים רעים ה כותב למיתה\שיתוק

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

ספר של צדיקים שנחתם בראש השנה לחיים

ספר של בינונים שעוד לא פוסקים דינם עד יום כיפור אם יצאו זכאים בדין נחתמים לחיים אם יצאו חייבים נחתמים למיתה

ספר של רשעים נחתמים מיד למיתה

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות arielCohen כתב:

צדיקים גמורים: נחתמים מיד לחיים

רשעים גמורים: נחתמים למיתה

בינוניים: תלויים ועומדים מראש השנה עד יום הכיפורים. זכו – כותבים אותם לחיים. לא זכו - כותבים אותם למיתה.

תשובה נכונה! אתה זוכה בטבעת רנדומלית (לא כולל מהירות)

החידה הבאה תתפרסם בין השעות 17:00-19:00

  • תודה! 1
קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • FreddieNF נעל את אשכול
  • FreddieNF פתח מנעילה את אשכול

שאלה שמינית: 

רוב קהילות ספרד וחלק מאשכנז, נוהגים לאמר פיוט מיוחד הנקרא 'עת שערי רצון להיפתח'.

מי כתב את הפיוט, ואיזה מאורע מוזכר בפיוט?

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

הפיוט "עת שערי רצון להיפתח" נכתב על ידי רבי יהודה בן שמואל אבן עבאס, פייטן ספרדי מהמאה ה-12. בפיוט מתואר המאורע של עקידת יצחק, שבו אברהם אבינו נדרש להקריב את בנו יצחק כקרבן, אך ברגע האחרון עוצר אותו מלאך ה' ומצווה עליו להקריב איל במקום יצחק. הפיוט מתמקד במסירותם של אברהם ויצחק, ומתאר את האירוע באופן דרמטי ומפורט, תוך הבעת תקווה שהמעשה הזה יעמוד לעם ישראל לרחמים ולזכות ביום הדין.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

רבי יהודה בן שמואל איבן עבאס ומספרים בו על עקידת יצחק וזה שבסוף ה' אמר לאברהם להקריב את האיל ולא את יצחק בנו וזה כדי שה' יעורר רחמים על עם ישראל

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות FireTitan כתב:

הפיוט "עת שערי רצון להיפתח" נכתב על ידי רבי יהודה בן שמואל אבן עבאס, פייטן ספרדי מהמאה ה-12. בפיוט מתואר המאורע של עקידת יצחק, שבו אברהם אבינו נדרש להקריב את בנו יצחק כקרבן, אך ברגע האחרון עוצר אותו מלאך ה' ומצווה עליו להקריב איל במקום יצחק. הפיוט מתמקד במסירותם של אברהם ויצחק, ומתאר את האירוע באופן דרמטי ומפורט, תוך הבעת תקווה שהמעשה הזה יעמוד לעם ישראל לרחמים ולזכות ביום הדין.

תשובה נכונה! אתה זוכה בטבעת מהירות!

החידה הבאה תתפרסם מחר בין 13:00-15:00

 

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • FreddieNF נעל את אשכול
  • גילעד פתח מנעילה את אשכול
  • אחראי הקהילה

על מנת לזכות בפרס הנחשק של היום- תצטרכו לענות על 3 שאלות נכונה. הראשון שיענה על שלושתן בתגובה אחת- יזכה.

1. כמה פעמים מוזכר ראש השנה בשמו בתנך, ואיפה?

2. 3 דברים קרו בראש השנה שהגמרא מסכימה עליהם, ציין 2 מתוכם.

3. כמה תקיעות תוקעים סך הכל בראש השנה, וכנגד מה מספר זה?

בהצלחה!

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

מופיע בשמו המפורש רק פעם אחת בתנ"ך, בספר יחזקאל פרק מ', פסוק א': "בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה בָּעֲשֹׂור לַחֹדֶשׁ"

2. שרה קיבלה את הבשורה שתלד בן
     יציאת יוסת מבית האסורים

3. בסך הכל תוקעים בראש השנה 100 תקיעות. מספר זה מבוסס על מספר סיבות: כמספר היבבות של אימו של סיסרא וכדי לקיים את חיוב השמעת קולות השופר הכוללים תקיעה, שברים, תרועה ותקיעה, כפי שהדבר נלמד מהתורה

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

1. ראש השנה לא נזכר בתורה כראש השנה אלה כיום תרועה "וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ, מִקְרָא-קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם--כָּל-מְלֶאכֶת עֲבֹדָה, לֹא תַעֲשׂוּ: יוֹם תְּרוּעָה, יִהְיֶה לָכֶם" (במדבר כט פסוק א)

 

2. היום בו נידונים כל הבריאות ובריאת האדם הראשון

 

3. סך הכול תוקעים 100 תקיעות בראש השנה(ספרדים 101) כנגד מאה פעיות שפעתה אם סיסרא כשהבינה שבנה לא ישוב עוד, כי נפל במלחמה.

 

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי הקהילה

אף תגובה לא מכילה 3 תשובות נכונות. ניתן לנסות פעם נוספת.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

החג בתורה לא נקרא ראש השנה אלא זכרון תרועה בוויקרא כג' כד' ונקרא גם יום תרועה בבמדבר כט'

בריאת אדם הראשון ועקידת יצחק

100 כנגד הבכיות של אמא של סיסרא

ועוד 30 כדי לבלבל את השטן

נערך בתאריך - על-ידי המלך עקיבא
שיכחה של פרט
קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

1.השם "ראש השנה" במפורש לא מופיע בתנ"ך. אלא בלשון "זכרון תרועה" או "יום תרועה":

   ויקרא כ"ג, פסוק כ"ד: "בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ, יִהְיֶה לָכֶם שַׁבָּתוֹן, זִכְרוֹן תְּרוּעָה, מִקְרָא-קֹדֶשׁ."
   במדבר כ"ט, פסוק א': "וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ, מִקְרָא-קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם, כָּל מְלֶאכֶת עֲבֹדָה לֹא תַעֲשׂוּ; יוֹם תְּרוּעָה יִהְיֶה לָכֶם."

2.יצא יוסף מבית האסורים (כלא).
   בוטלה עבודת אבותינו במצרים.

3.תוקעים בראש השנה 100 תקיעות בסך הכל (ברוב המנהגים), וזה נמשך מהמנהג לתקוע שלוש סדרות של תקיעות (תשר"ת, תש"ת, תר"ת) במהלך התפילות. הגמרא מסבירה שתקיעות אלו נועדו להזכיר את יבבותיה של אמא סיסרא לאחר שנודע לה על מות בנה

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

1. ראש השנה מוזכר בתנך פעם אחת בשמו ביחזקאל פרק מ' פסוק א "בְּעֶשְׂרִים וְחָמֵשׁ שָׁנָה לְגָלוּתֵנוּ בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ"

2. שני דברים שהגמרא מסכימה עליהם שקראו בראש השנה הם שיוסף יצא בית האסורים ,ובטלה עבודה מאבותינו במצרים

3. בראש השנה תוקעים 100 תקיעות (ספרדים 101) מספר זה כנגד 100 היללות שאמא של סיסרא בכתה כשהבינה שהוא מת במלחמה.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

1. 3 פעמים:

ספר יחאזקל פרק מ פסוק א

ויקרא פרק כ"ג פסוק כ"ד

במדבר פרק כ"ט פסוק א

2. בריאת האדם והולדת אברהם,יצחק ויעקב.

3.כנגד הבכיות של אימא של סיסרא כאשר גילתה על מות בנה

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי הקהילה
לפני 19 שעות arielC כתב:

1. ראש השנה מוזכר בתנך פעם אחת בשמו ביחזקאל פרק מ' פסוק א "בְּעֶשְׂרִים וְחָמֵשׁ שָׁנָה לְגָלוּתֵנוּ בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ"

2. שני דברים שהגמרא מסכימה עליהם שקראו בראש השנה הם שיוסף יצא בית האסורים ,ובטלה עבודה מאבותינו במצרים

3. בראש השנה תוקעים 100 תקיעות (ספרדים 101) מספר זה כנגד 100 היללות שאמא של סיסרא בכתה כשהבינה שהוא מת במלחמה.

תשובות נכונות ומלאות!

אתה זוכה ב- אגדי לבחירתך! (יש לשלוח לי הודעה פרטית עם הבחירה על מנת לקבל את הפרס)

כל הכבוד למי שלקח חלק לאורך התחרות, מקווים שהחכמתם ונהניתם.

  • אהבתי 1
  • תודה! 1
קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

אורח
נושא זה נעול לתגובות חדשות.
  • צופים לאחרונה   0 משתמשים

    • אין משתמשים רשומים שצופים בדף זה.
×
×
  • יצירת חדש...