אחרי שביטלו את המשואותוהתקינו ששלוחים יהיו יוצאים ממקום בית הוועד ששם קידשו את החודש כדי להודיע לשאר תושבי הארץ ולגולה את יום קביעת ראש חודש לא היה אפשרי לכל תושבי הארץ לדעת אם יום ל' או יום ל"א נקבע כראש השנה. שהרי כמו שאין השלוחים יוצאים ביום השבת, בזמן שקידשו ראש חודש לפעמים ביום השבת, כך אין יוצאים ביום ראש השנה בכל שנה, מפני שאין יציאת השלוחים מחוץ לתחום דוחה שבת וחג. אם כן, בהכרח היו שומרים הרבה יישובים אפילו בארץ ישראל את ראש השנה כיומיים של חג כל שנה. בכל מקום שלא היה אפשרי לשלוחי בית דין הגדול להגיע שם במשך יום ב' של תשרי (בזמן שקידשו את יום ל' באלול כא' בתשרי), היו שומרים את יום השלושים ואת יום השלושים ואחד כראש השנה מספק.